اجتماعی 24 آذر 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فرماندار رشت : نهم دی ماه سند ولایت‌پذیری مردم است

فرماندار رشت با اشاره به هوشیاری مردم ایران اسلامی در زمان شناسی و دشمن‌شناسی، گفت: حماسه نهم دی‌ماه سند خدشه ناپذیر ولایت‌پذیری مردم می باشد.

به گزارش آفتاب شمال  ؛ حمیدرضا امام پناهی صبح (چهارشنبه) و در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت هفته بصیرت و دهه مقاومت، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به اهمیت برگزاری باشکوه مناسبت های پیش رو با توجه به موقعیت خاص زمانی که در آن قرار داریم، اظهار داشت: شرکت در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه حضور مردم در نهم دی ماه، در واقع “نه” بزرگ ایران اسلامی به بدخواهان و تجزیه طلبان و تاکید بر پاسداری از دستاوردهای خون شهدا می باشد.

امام پناهی با بیان این مطلب که تاریخ گواه است هرگاه دشمن با هدف ضربه زدن به نظام اسلامی به هر نسلی از فرزندان انقلاب دل بست، شکست خورده است و تلاش دشمن در جنگ ترکیبی اخیر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود، گفت: رخدادهایی مانند حضور حماسی مردم در نهم دی ماه و فراگیری و استقبال از سرود “سلام فرمانده” سند ولایت‌ مداری فرزندان انقلاب در دهه های مختلف، از جمله دهه هشتادی ها می باشد.

فرماندار رشت با اشاره به حضور یک روز زودتر مردم گیلان در صحنه دفاع از جمهوری اسلامی و شکست فتنه ۸۸، اظهار داشت: هشتم دی ماه، روز افتخار گیلان ولایتمدار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و در این روز شهر رشت ثابت نمود که در دفاع از انقلاب نیز شهر اولین ها است.

وی در اشاره به آشوب‌های اخیر ضمن تاکید بر پرهیز از سکوت و ضرورت جهاد تبیین و بصیرت افزایی، اظهار داشت: با توجه به حضور ناگزیر فضای مجازی در صحنه آموزش کشور در دو سال کرونایی و سرمایه‌گذاری دشمنان در این بستر، ضروری است تا نسبت به برگزاری جلسات بصیرت افزایی و روشنگری در مدارس و فراهم آوردن امکان تبادل اندیشه و پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان تدابیر جدی اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این موضوع که تاریخ برای شناخت کامل ابعاد شخصیتی سردار جان فدای ولایت، نظام اسلامی و امنیت کشور و مردم عاجز بوده و شناخت کامل از مکتب حاج قاسم سلیمانی نیازمند زمان است، خاطرنشان کرد: آنچه که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می شود، از ظرفیت بالایی برای بصیرت افزایی و پاسخ به شبهات برخوردار است.

وی ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دستگاه‌ها و ادارات برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی و مراسم سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: برگزاری باشکوه مراسم هفته بصیرت و دهه مقاومت، به نابودی جنگ ترکیبی جاری سرعت بخشیده و ناامیدی دشمنان از اهداف پلید خود را قطعی خواهد نمود.

پیشتازی گیلانی ها در صحنه های حساس انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه به طلایه‌داری و پیشتازی گیلانیان در بزنگاه‌های حساس تاریخی اشاره کرد و افزود: مردم بصیر و ولایتمدار گیلان در هشتم دی ماه سال ۸۸ یک روز زودتر از مردم سراسر کشور در صحنه حاضر شدند و زمینه خلق حماسه باشکوه نهم دی را فراهم آوردند.

وی با اشاره به نقش دشمنان نظام در ایجاد اغتشاشات اخیر، تاکید کرد: اغتشاشات اخیر فتنه نیست بلکه یک جنگ ترکیبی تمام عیار است که در آن دشمنان نظام با بهره‌گیری از رسانه‌های مزدور و فضای مجازی به مقدسات دینی، اسلام و قرآن هجمه وارد می‌کنند و استقلال، تمامیت ارضی میهن اسلامی و وحدت اقوام ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در جامعه و همچنین ضرورت پاسخگویی به پرسش‌های نسل جوان، اظهار کرد: به لطف خداوند، تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری مردم بصیر ایران این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن نیز به شکست خواهد انجامید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در روز هشتم دی در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت خبر داد و تصریح کرد: به منظور بزرگداشت یوم الله نهم دی تنها به برگزاری مراسم میدانی اکتفا نخواهد شد و برنامه‌های تبیینی بسیاری با محوریت مساجد، بقاع متبرکه، دانشگاه‌ها، مدارس و… انجام خواهد شد.

حماسه حضور مردم در نهم دی، دشمن را از موفقیت فتنه های رنگی در ایران مایوس کرد

سرهنگ نیک فطرت فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز با تقسیم دستاوردهای یوم الله نهم دی به دو بخش داخلی و خارجی، اظهار داشت: افزایش اقتدار نظام، آشکار شدن ابعاد جنگ نرم دشمن و کنار رفتن نقاب از چهره برخی افراد، از مهمترین نتایج فتنه ۸۸ در بعد داخلی بود.

وی افزود: در سطح خارجی نیز آشکار شدن دشمنی تمام عیار و اصلاح ناپذیری استکبار، تقویت بیداری اسلامی در منطقه و اذعان دشمنان به ناامیدی از موفقیت فتنه رنگی در ضربه به نظام اسلامی مانند آنچه که در برخی از کشورها به نام انقلاب‌های رنگی رخ داد؛ از مهمترین دستاوردها بوده است.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *