سیاسی 20 دی 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نیکزاد: سرمایه‌گذاری صندوق‌ها نباید کمتر از اوراق مشارکت، سودآوری داشته باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی وابستگی آن‌ها به بودجه عمومی دولت است، گفت: نباید سرمایه گذاری صندوق‌ها کمتر از سود اوراق مشارکت بانکی باشد.

به گزارش آفتاب خزر به نقل از خانه ملت، به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع بندی رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوط، گفت: در مجموع ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستمری بگیر صندوق‌های بازنشستگی هستند و میزان مطالبات بازنشسته‌ها و صندوق‌های آن‌ها تا پایان سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد بنابراین این موضوع اهمیت و اهتمام برای رفع مشکل صندوق‌های بازنشستگی را چند برابر می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی وابستگی آن‌ها به بودجه عمومی دولت است از سوی دیگر شیوه مدیریت دارایی و مولدسازی سرمایه‌های صندوق، تقویت فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه گذاری سودآور با اولویت سرمایه گذاری در بازار پول و سرمایه نکته کلیدی است و نباید سرمایه گذاری صندوق‌ها کمتر از سود اوراق مشارکت بانکی باشد.

وی ادامه داد: ثبات، پایداری و تعادل بین منابع و مصارف در صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی باید مدنظر قرار بگیرد، انتظار نسل آینده از شما با توجه به اینکه صندوق بین نسلی می‌باشد این است که در انتصاب افراد در سطوح مدیریت موسسات و بنگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق‌ها را بازنگری کنید و بر تعیین سقف قانونی برای پرداخت حقوق و مزایا و نه برای اعضای هیات مدیره بلکه برای کل کارکنان این صندوق نظارت جدی داشته باشید.

نیکزاد با اشاره به اینکه فرمولی را مدنظر قرار دهید تا دارایی که در اختیار افراد قرار می‌گیرد کمتر از سود بانکی آورده نداشته باشد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص استقرار نظام چند لایه تامین اجتماعی تاکید داشتند و در سیاست‌های ابلاغی این موضوع مورد تاکید قرار گرفته شده است، این موضوع باید در لایه‌های مختلف در کنار محاسبات کسورات بازنشستگی و ترکیب بهینه مزایا مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز اتخاذ هرگونه تصمیم در خصوص بیمه‌های اجتماعی باید منوط به تامین منابع باشد، ادامه داد: محاسبات بیمه ای، تعهدات بین نسلی و رعایت حقوق مکتسبه بیمه شدگان و مستمری بگیران باید مدنظر قرار گرفته شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث باید به جد پیگیری شوند، کمیسیون اجتماعی، نمایندگان مجلس و دولت دست به دست یکدیگر دهیم تا شرمنده نسل آینده نباشیم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *