اجتماعی 05 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وبینار آموزشی فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در شبکه شاد برگزار شد

وبینار آموزشی فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی در شبکه شاد برگزار شد

به گزارش آفتاب شمال : وبینار آموزشی نقش دانش آموزان در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی و همسویی والدین با معلمان با حضور نمایندگان شرکت گاز و آموزش و پرورش گیلان در شبکه آموزشی شاد با حضور بالغ بر 30 هزار نفر از معلمین و دانش آموزان برگزار شد.

شهرام مداح حسینی دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گیلان در این وبینار آموزشی با بیان اینکه یک درجه کاهش دمای منزل، موجب 6 درصد صرفه جویی در مصرف گاز خواهد شد، اظهار داشت: مصرف کنندگان گاز طبیعی می توانند با استفاده از لباس مناسب در منازل و رعایت دمای آسایش (۱۸-۲۱ درجه) ضمن کاهش هزینه ها، شرکت گاز را درجهت ارائه خدمات هرچه بهتر یاری رسانند.

وی با اشاره به اجرای فاز دوم طرح سفیران انرژی، گفت: این طرح با کمک و همکاری آموزش و پرورش، و سایر ادارات در استان در حال اجرا است و تحقق آن موجب گسترش آموزه های مصرف بهینه گاز طبیعی در سطح جامعه شد.

مداح حسینی با بیان اینکه گاز فقط براي مصرف زمستان نيست و باید در تمام فصول سال آن را درست و بهینه مصرف کرد، گفت: بهینه مصرف كردن گاز موجب کاهش هزینه خانواده ها خواهد شد.

دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت گاز استان گیلان با تشریح نکات مهم در خصوص مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی برای دانش آموزان و معلمین، گفت: با صرفه جویی گاز توسط خانواده ها، زمینه برای انتقال گاز به صنایع و به تبع آن رونق تولید و اقتصاد استان فراهم خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح پویش «هر خانه، یک اتاق گرم»، از همه دانش آموزان و فرهنگیان استان گیلان درخواست کرد تا شرکت گاز را درجهت گسترش این پویش ملی یاری رسانند.

همچنین در این وبینار امیر سراجی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با بیان اهمیت نقش دانش آموزان در فرهنگ سازی و همسویی والدین با معلمان گفت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی بدون مشارکت همگان به نتیجه نمی رسد، لذا از دانش آموزان و معلمان انتظار داریم فرهنگ درست مصرف کردن را به خانه های خود نیز گسترش دهند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح همیار پلیس در میان دانش آموزان گفت: امیدواریم دانش آموزان عزیز گیلانی با ایفای شایسته نقش خود در طرح سفیران انرژی موجب نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه انرژی در سطح استان شوند.

لازم به ذکر است شبکه آموزشی شاد در استان گیلان شامل 375 هزار دانش آموز و 27 هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش می باشد و برگزاری آموزش در خصوص مدیریت مصرف گاز می تواند تا حد زیادی سبب گسترش فرهنگ مصرف بهینه انرژی در استان شود.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *