فرهنگ و هنر 30 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

مصاحبه با فاطمه علی پرست ” مدیریت و موسس آموزشگاه سودای هنر “

آفتاب شمال : لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.فاطمه علی پرست متولد سال 1357 فارغ التحصیل فوق دیپلم ادبیات و مدرک کارشناسی بازیگری معادل درجه 3 بازیگری از وزات فرهنگ وارشاد ونیز دارای 28 سال سابقه بازیگری ، کارگردانی و مدرس بازیگری هستم به مدت ۱۶سال درپست فرهنگی دراموزش وپرورش فعالیت دارم  و بصورت تخصصی با کودکان و نوجوان کار های فرهنگی وهنری می کنم

آفتاب شمال : لطفا خودتان را معرفی بفرمایید.

فاطمه علی پرست متولد سال 1357 فارغ التحصیل فوق دیپلم ادبیات و مدرک کارشناسی بازیگری معادل درجه 3 بازیگری از وزات فرهنگ وارشاد ونیز دارای 28 سال سابقه بازیگری ، کارگردانی و مدرس بازیگری هستم
به مدت ۱۶سال درپست فرهنگی دراموزش وپرورش فعالیت دارم  و بصورت تخصصی با کودکان و نوجوان کار های فرهنگی وهنری می کنم

آفتاب شمال : لطفا بفرمایید آموزشگاه سودای هنر از چه سالی آغاز به کار کرد .

 آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی هنر از تیرماه 1400 با مجوز رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرد . 

 آموزشگاه خود را معرفی بفرمایید.

آموزشگاه سودای هنر از سال 1400 بصورت رسمی شروع به فعالیت کرد ولی پیشینه اش به چند سال پیش بر میگردد . بخاطر اینکه من تدریسم را در انجمن نمایش شهرستان لاهیجان ، لنگرود و آستانه و رشت شروع کرده بودم و هنرجویان زیادی داشتم این هنرجویان در انجمن نمایش چندین سال بصورت مستمر با من همراه شدند وبدین طریق به آموزشگاه سودای هنر ملحق شدند و من فعالیت آموزشگاه را به صورت رسمی شروع کردم
آموزشگاه سودای هنر ” خانه فیروزه ای ” همانطور که از اسمش مشخص هست مکان و مامنی پر از آرامش و غنی از تخصص برای فرزندان شهر و استانم هست فرزندانی که دغدغه بازیگری ، کارگردانی ، نویسندگی و رشته های هنری دارند و لی فرصت وامکانش را ندارند به پایتخت بروند یا دوست ندارند به پایتخت مهاجرت کنند ، با توضیحات فوق آموزشگاه چشم اندازش ایجاد جایگاه و مامن امن برای این گونه افراد می باشد که بتوانند براحتی و بدون دغدغه زیر نظر اساتید مجرب دوره های آموزشی مورد علاقه خود را بگذرانند و به اهداف خود برسند .

آفتاب شمال : حوزه فعالیت آموزشگاه شما چیست ؟

فعالیتهای آموزشگاه سودای هنردر حوزه های نمایشی ، نویسندگی ، کارگردانی ، بازیگری ویژه کودک یا نمایش خلاق ، بازیگری نوجوان ، بازیگری جوان و یک بخشی هم مرتبط به بازیگری افراد شاغل هست و این امکان برای شاغلین متقاضی فراهم هست که در روزها و تایم های که مناسب با شغلشان هست فرصت حضور در کلاسهای مورد نیاز خود را بیابند . از سایر موارد می توان به کارگاه تربیت خلاق کودک ، کارگاه تربیت مادر و کودک ، و دوره های فن بیان و گویندگی اشاره داشت .

آفتاب شمال : مشتریان شما چه گروه از جامعه هستند ؟ 
هنرجویان ما از رده سنی کودک تا رده سنی میان سال ( محدوده سنی ۵سال الی۵۰ سال ) می باشد ما با دعوت از اساتید مجرب و حرفه ای خدمات هنری ارزنده ای به داوطلبین متقاضی در هر رده سنی ارائه می دهیم .

آفتاب شمال : هدف از تاسیس آموزشگاه سودای هنر چیست ؟
مسلما هدف از تاسیس آموزشگاه ایجاد مکانی تخصصی در حوزه هنر های نمایشی است . با توجه به اینکه خیلی از همشهریانم برای تحصیل آکادمیک در این حوزه به پایتخت یا استان های دیگر رفتند و با کوله باری از تجربه و مهارت به دیار خود برگشتند یکی از انگیزه های من جذب نیروهای متخصص و بهره گیری از تجربیات ارزنده آنها در حوزه هنرهای نمایشی و تولید آثار ارزنده است وهمچنین ارائه خدمات هنری برای فرزندان شهرواستانم در همین جغرافیا است .

آفتاب شمال : آموزشگاه شما دارای چه امکاناتی هست و چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهید ؟ 

خانه فیروزه ای آموزشگاه سودای هنر از نظر فیزیکی دارای 150 متر مساحت و مجهز به دو عد پلاتو، کتابخانه تخصصی ،دانش سرا و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و امکانات آموزشی شامل ویدئو پروجکشن سینمایی هست و این زیرساخت بهمراه مدرسان متخصص سبب شده است  که آموزشهای این آموزشگاه اثربخشی بهتری برای هنرجویان داشته باشد.

آفتاب شمال : چند نفر در این مرکز شاغل می باشند  ؟ 
بصورت ثابت ۵نفر پرسنل در این آموزشگاه مشغول به فعالیت هستند اما بصورت شناور تعداد زیادی از افراد بعنوان مدرس مشاور با این آموزش همکاری می کنند .

مسئول روابط عمومی دبیرخانه سودای هنر

آفتاب شمال : عمده فعالیت این مرکز آموزشی چیست ؟ 

عمده فعالیت آموزشگاه سودای هنر فراگیری تکنیک های بازیگری وفن بیان وگویندگی است و این امکان برای علاقمندان بازیگری مهیا شده است که بی دغدغه به فراگیری این هنر بپردازند البته لازم به ذکر است که در کنار بازیگری مهارتهای دیگری نیز به آنها آموزش می دهیم . ما به هنرجویان می گوییم صرفا بازیگری شما را به کمال نمی رساند بلکه درکنار بازیگری می بایست سایر مهارتهای مرتبط را فرا گیرید بدین خاطر سعی می کنیم استعداد هنرجویان را کشف کنیم و بعد از کشف استعداد آنرا پرورش و مهارت دهیم مثلا یک هنرجو زیبا متن می خواند متن می نویسد یا بازنویسی می کند مسلما این هنرجو فقط نباید بازیگری یاد بگیرد باید سمت و سوق داده می شود به رشته نویسندگی و سعی می کنیم به بهترین نحو استعداش را در رشته مد نظرهدایت کنیم .

قابل ذکر است در این آموزشگاه ورک شاپ های متفاوت برگزار میگردد که معمولا یک روزه و با حضور اساتید متفاوت در حوزه های مختلف جهت معرفی رشته های متفاوت نمایشی اجرا می گردد.

 آفتاب شمال : تا کنون چه دوره های آموزشی را برای جامعه هدف خود ارائه داده اید ؟ 

در این آموزشگاه ما دوره های متفاوت و متنوعی را برای هنرجویان برگزار نموده ایم که از عمده این دوره ها میتوان به برگزاری دوره فن بیان با تدریس آقای پیمان طالبی و ورکشاپ بازیگری با تدریس آقای محمود ردایی از تهران و ورکشاپ  صدا سازی و ریتم شناسی با تدریس آقای سجاد حق گو که استاد موسیقی هستند و ورکشاپ چکونگی شناخت متون دراماتیک توسط آقای عاشوری فر اشاره کرد ،ورکشاپ نمایش درمانی توسط درمانگر روانشناس خانم رحیمی

البته قابل ذکر هست که در بخش نمایش نیز فعالیت گسترده ای داشتیم و همچین در حال اجرا می باشد هنرجویان در این دوره ها تکنیک های بازیگری را زیر نظر اساتید مجرب و باتجربه فرا می گیرند .
از سایر دوره های میتوان به دوره فن بیان وگویندگی نیز اشاره داشت .

آفتاب شمال : لطفا در خصوص فرایند و چگونگی پذیرش مشتریان خود توضیح دهید
نیاز امروزه فرزندان ما برقراری ارتباط موثر و بیان درست است ما سعی می کنیم که از این طریق با بچه ها ارتباط برقرار کنیم و تکنیک های درست ارتباط موثر و فن بیان را به آنها آموزش دهیم واین مهارت در زندگی رزومره هنرجویان مشاهده خواهد شد بدین ترتیب اعتماد خانواده آنها را نسبت به آموزش درست وتاثیر گذار در آموزشگاه ما جلب می شود ونیز هنرجویان با عطش بازیگری جلوی دوربین وارد می شوند ولی با مهارت مدرسان به تدریج مهارت های خلاقیت ، اخلاقی، وزندگی را می آموزند که باز در منزل ومدرسه ومحل کار لمس مثبت میشود واینگونه هنرجویان وخانوادهاشون که از آموزشهای ما رضایت دارند سایرین را دعوت به حضور در دوره ها و بهره مندی از امکانات هنری آموزشگاه ما می کنند.

آفتاب شمال : یکی از امتیازات مرکز شما نسبت به سایر مراکز آموزشی چیست ؟ 
یکی امتیازات و ویژگی ها این آموزشگاه استعداد یابی است که فکر میکنم این تجربه ازپست فرهنگی بنده وارتباط تخصصی من با کودک ونوجوان است و با توجه به اینکه درمدارس کار میکنم و این گروه سنی را کاملا می شناسم و با توجه به دیدی که از فرزندگان سرزمینم دارم به این معتقدم که این عزیزان باید استعداد یابی شوند و براساس استعداد وارد مراکز تحصیل شوند بنابراین سعی می کنم این موارد را در آموزشگاه لحاظ کنم و در بچه ها استعداد را پیدا و پرورش دهم
و از سایر امتیاز آموزشگاه تهیه مکانی پر از آرامش است و اسمش را نیز بدین منظور خانه فیروز ای گذاشتیم باهدف اینکه خانواده ها اول به ما اعتماد کنندبدین منظور با همه هنرجویان علاوه بر بازیگری تکنیک نمایش خلاق ، مهارتهای زندگی را کار می کنم که اگربه هر دلیلی نخواهند به حرفه بازیگری روی آورند بتوانند مهارتهای زندگی در محل کار وشغل وخانواده را یاد بگیرند و در کارهاش موفق باشند.

آفتاب شمال : لطفا بفرمایید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت مرکز شما چیست ؟
اهداف کوتاه مدت آموزشگاه سودای هنر برگزاری کلاسهای مستمر ورک شاپ بازیگری وهنرهای نمایشی تخصصی و ویژه با اساتید دانش پژوه است که بدین ترتیب بتوانیم انتظارت و نیازهای آموزشی همه هنرجویان این شهر و استان راپوشش دهیم مثل ورکشاپ تربیت مادر و کودک خلاق که باهم کنار هم آموزش بببیند تاهر مادر خود یک مربی خلاق برای تربیت فرزند خود باشد ..
اهداف بلند مدت تاسیس مرکز عالیه تحصیلی هست بطوریکه هنرجویان و فرزندان ما نیاز نباشد برای تحصیلات به پایتخت بروند و بتوانند در شهر خود تخصص یافته ونیز خودمدرسان آینده این شهر باشند و در مجموعه ما ومشابه ما مشغول بکار شوند .

آفتاب شمال در پایان چه انتظاراتی را از مسئولین امر دارید ؟
برداشتن قانون های دست وپاگیر وفرسوده سالیان دور وحمایت کردن مراکز خصوصی برای اینکه خدمات عالی ارائه دهیم .
مسئولین باید بدانید ما مقابل آنها نیستیم بلکه بازوان کمکی وتسهیلگر برایشان هستیم .

آفتاب شمال و سخن آخر شما چیست ؟
اگر می خواهیم نسل فرهیخته ایی را تربیت کنیم نیاز است مراکز فرهنگ وهنر را حمایت وهمراهی کنیم ..
پس فکر می کنم باتوجه به عدم حمایت مالی وسوبسید برای اینگونه مراکز ،خیرین سمت وسو کارهای خیر خواهانه خود را نذر تربیت فرهنگ وهنر مملکت کنند تا با کمک هم نسل آینده را تعالی بخشیم واین دنیا را به معنای واقعی بهشت کنیم وسپس دنبال دریافت بهشت از خدا باشیم که انشالله شامل همه ما شود و در انتها از پایگاه آفتاب شمال سپاسگزارم که این فرصت را در اختیارم گذاشته اند و مصاحبه ای را با اینجانب تدارک دیده اند . 

مصاحبه کننده : حسین منکوئی

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *