حضور فيلم هاي ايراني از اواخر امسال در روسيه

حضور فيلم هاي ايراني از اواخر امسال در روسيه
با امضاء سه سند همکاری در زمینه توسعه روابط فرهنگی و سینمایی بین ایران و روسیه، فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور در حوزه سینمایی کلید خورد

به گزارش  آفتاب شمال به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با امضاء سه سند همکاری در زمینه توسعه روابط فرهنگی و سینمایی بین ایران و روسیه، فصل جدیدی از همکاری‌های دو کشور در حوزه سینمایی کلید خورد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از مسکو، مذاکرات سه روزه هیات فرهنگی و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به امضاء سه سند همکاری در زمینه توسعه روابط سینمایی ختم شد.
محمد خزایی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایران که در راس هیات فرهنگی و سینمایی به مسکو سفر کرده بود، در پایان رایزنی‌های فشرده با مقامات وزارت فرهنگ روسیه و گفتگو با مدیران بخش‌های سینمایی و فرهنگی، سه سند همکاری در زمینه توسعه مناسبات سینمایی امضاء کرد.
در سفر هیات فرهنگی و سینمایی ایران به روسیه که با مشارکت و همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه میسر شد، توافقات مهمی در زمینه تولید مشترک فیلم و سریال در شهرک‌های سینمایی ایران و روسیه، آموزش، تولید مشترک و تبادل تجربیات سینمایی بدست آمد.
محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی ایران در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه امضاء این اسناد سرآغازی جدی بر تقویت روابط فرهنگی و سینمایی دو کشور خواهد بود گفت: در این سفر برنامه‌های مهمی در زمینه توسعه و تقویت همکاری‌های سینمایی مدون شد.
خزایی افزود: اقتصاد سینمای ایران در خارج از کشور، یکی از اهداف مهمی است که با کشور‌های مختلف و از جمله در مذاکره با طرف‌های روسی پیگیری شد.
وی با اشاره به اینکه مذاکره درباره توسعه اقتصاد سینمای ایران به نتایج مثبتی منتهی شد، تاکید کرد: امیدواریم از اواخر امسال شاهد اکران فیلم‌های سینمایی ایرانی در سینما‌های روسیه باشیم.
ایوان کوتریاتسف، مدیر جشنواره فیلم مسکو نیز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، آینده روابط ایران و روسیه در حوزه سینما را بسیار روشن ارزیابی کرد و گفت: فرصت خوبی ایجاد شده تا دو کشور از جغرافیای همدیگر استفاده کنند.
وی به جذابیت شهر‌ها و دشت‌های روسیه، در مقابل رنگارنگی شهر‌ها و کویر ایران اشاره و تصریح کرد: فرصت آن است که تماشاگران روسی با دنیای فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی آشنا شوند.
ولادیمیر ریاسوف، معاون اول مدیر عامل موسفیلم نیز پس از بازدید هیات سینمایی ایران از مجموعه شهرک سینمایی «موسفیلم» گفت: ما در مجموعه موسفیلم ۵ استودیوی مجهز صداگذاری و کارگاه بزرگ تدوین داریم و ایران هم استودیو‌های مدرنی دارد که بسیار منحصربفرد هستند.
وی افزود: این امکانات به هر دو کشور اجازه می‌دهد که تولید مشترک فیلم و سریال در شهرک‌های سینمایی ایران و روسیه آغاز شود.
کارن شاه نظروف، کارگردان مشهور و مدیرعامل شرکت شهرک سینمایی موسفیلم نیز به همکاری خود با جشنواره‌های بین‌المللی فیلم در ایران اشاره کرد و گفت: به عنوان داور و میهمان ویژه، بار‌ها در این جشنواره‌ها حضور داشته ام و فیلم‌های من نیز ۳ بار در ایران جایزه دریافت کرده اند.
شاه‌نظروف افزود: ایران و روسیه دو کشور بزرگ با غنای تاریخی و فرهنگی هستند و امیدوارم همکاری‌های دو کشور در حوزه فیلم و سریال بیشتر و نزدیکتر شود.

مصاحبه‌ها:

۱- کارن شاه نظروف، مدیرعامل شرکت شهرک سینمایی موسفیلم

۲- محمد خزایی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی ایران

۳- ولادیمیر ریاسوف، معاون اول مدیر عامل موسفیلم

۴- ایوان کوتریاتسف، مدیر جشنواره فیلم مسکو

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *