استان 03 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان: پزشکان مایه دلگرمی مردم در همه ادوار هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
پزشکان مایه دلگرمی مردم در همه ادوار هستند/ نخبگان پزشکی در ریل‌گذاری بیـانیه گـام دوم انقـلاب نقش اساسی دارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پزشکان قشری متعهد و فرهیخته‌اند که در بحران‌ها مایۀ دلگرمی مردم هستند، گفت: این قشر ، نقشی جاودان در تاریخ به‌جای گذاشته‌اند و بلاشک در ریل‌گذاری بیـانیه گـام دوم انقـلاب، نقش اساسی دارند.

به گزارش آفتاب شمال ، دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان گیلانی در سالن همایش‌های مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) رشت، با تبریک روز پزشک و داروساز، اظهار کرد: ابـوعلی سیـنا، نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین فیـلسوفان جهان، بلکه یکی از برجسته‌ترین چهره‌های تاریخ پزشکی در همه دوران‌ها است.

 

وی با بیان اینکه علـم پزشـکی همتـای علم دیـن، ارزشـمند به شمار آمده، افزود: پزشکی، حرفه‌ای است که در هیچ دوره‌ای، مردمان از آن بی‌نیاز نبوده و نیستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به دستاوردهای نظام در حوزه پزشکی، گفت: به همت پـزشکان متعهد و متخصص پس از انقلاب اسلامی به خودکفایی در عرصه پزشکی رسیدیم و این امر ماحصل تلاش و همت جامعه پزشکی، حمایت و درایت مسئولان و ارج‌وقرب گذاشتن رهبر معظم انقلاب و مسئولین عالی‌قدر کشور به جامعه پزشکی است.
دکتر سالاری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه در این بیانیه راهبردی به نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور اشاره‌شده، خاطرنشان کرد: پزشکان، قشری متعهد و فرهیخته هستند که در بحران‌ها مایۀ دلگرمی مردم هستند و نقشی جاودان در تاریخ به‌جای گذاشته‌اند و بلاشک این قشر نخبه جامعه، در ریل‌گذاری بیـانیه گـام دوم انقـلاب، نقش اساسی دارند.
وی خدمات جامعه پزشکی در دوران شیوع ویروس کرونا که با ازجان‌گذشتگی، سلامت را به بیماران بازگرداندند، در تاریخ درمان کشور ماندگار عنوان کرد و افزود: مواجهه با همه‌گیری سخت کرونا، یک‌بار دیگر تعهد، انسانیت و اخلاص پزشکان ایرانی را که با تلاشی مجاهدانه در راه کمک به نجات جان بیماران کوشش کردند به منصه ظهور رساند و علی‌رغم آسمانی شدن تعداد زیادی از این عزیزان، همچنان در میدان مبارزه با کرونا ایستاده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا ، جامعه پزشکی استان گیـلان در کنار سایر نیروهای بهداشت و درمان، ایثار را مشق کردند و درصحنه‌های سخت و جانکاه، جانانه ایستادند.
دکتر سالاری، روزهای سخت شیوع کرونا را تجلی واقعی مفهوم سوگند پزشکی عنوان کرد و افزود: فرشتگان سفیدپوش حوزه سلامت درحرکتی جهادی همانند دوران دفاع مقدس از آسایش خود و خانواده گذشتند و در خط مقدم نبرد نابرابر ایستادند.
وی به تعاملات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سازمان نظام پزشکی استان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: تهیه، تأمین و توزیع تجهیزت حفاظتی برای سازمان نظام پزشکی گیلان، کمک‌های انجمن پزشکان عمومی رشت با هماهنگی نظام پزشکی، تخصیص حدود 2000 دوز واکسن آنفولانزا به‌نظام پزشکی استان در سال 1399، دسترسی به بانک اطلاعاتی پزشکان نظام پزشکی توسط اداره نظارت بر درمان، ارجاع موارد شکایت از عملکرد پزشکان به‌نظام پزشکی و دریافت بازخورد از آنان و بسیاری دیگر از موارد اقدامات دانشگاه به جامعه پزشکان در نظام پزشکی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اقدامات این دانشگاه در حوزه پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: جذب 114 عضو هیئت‌علمی جدید در سه فراخوان اخیر، افزایش تعداد پست‌های هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از 430 به 655 پست، اعضای هیئت‌علمی جذب‌شده در قالب تعهدات 80 نفر، اعضای هیئت‌علمی جذب‌شده در قالب قرارداد 7 نفر و تبدیل وضعیت 53 نفر از اعضای هیئت‌علمی تنها چند مورد از این نوع اقدامات بوده است.
دکتر سالاری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش پزشکان فولتایم نیز بیان کرد: تعداد کل پزشکان فولتایم قبل از سال 1398، 94 پزشک اما اکنون تعداد این پزشکان به 255 نفر افزایش‌یافته است.
وی همچنین به بخشی از اقدامات مالی و رفاهی دانشگاه برای پزشکان گیلانی خبر داد و گفت: پرداخت مطالبات پزشکان فولتایم ازجمله حق‌الزحمه مقیمی و پزشکان مشمول تا پایان سال 1400، تصویب و اعمال افزایش 10 درصد پلکان اول پزشکان فولتایم از تیرماه 1400، پیشنهاد افزایش مبلغ پرداخت ودیعه مسکن و اجاره‌بها در سال 1401 و یا پرداخت کارانه پزشکان فولتایم تا پایان سال 1400 ازجمله این اقدامات هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان احداث مسکن متخصصین شهرستان‌های تالش، ماسال و لنگرود و همچنین بهسازی پاویون پرستاران و پزشکان بیمارستان پیروز را از دیگر اقدامات در حوزه افزایش رفاهیات پزشکان برشمرد.
دکتر سالاری همچنین به اقدامات و برنامه‌های آینده دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: افزایش واحدهای مسکونی متخصصین در 15 شهرستان‌های فاقد مسکن به تعداد 64 واحد مسکونی ازجمله مهم‌ترین اقدامات دانشگاه در این حوزه است.
وی همچنین در ادامه به بخشی از اقدامات تحولی، زیرساختی، بنیادی و توسعه‌ای نظام سلامت گیلان طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: ساماندهی حوزه سلامت و برطرف کردن مشکلات موجود ، عزمی جهادی می‌خواهد و این مسیر پرفرازونشیب با سرعت و شتاب روزافزون ادامه خواهد داشت.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *