اخبار استان ها 15 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
دکتر عباسی: به خطر انداختن طبیعت خدادادی مایه تاسف و نابخشودنی است

بازدید هوایی و میدانی استاندار گیلان از تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه لاهیجان

بازدید هوایی و میدانی استاندار گیلان از تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه لاهیجان / دکتر عباسی: به خطر انداختن طبیعت خدادادی مایه تاسف و نابخشودنی است/ اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست در دستور کار باشد/ تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران مهار حریق
استاندار گیلان در بازدید هوایی و میدانی از تالاب بین المللی انزلی و امیرکلایه لاهیجان، به خطر انداختن حیات وحش و طبیعت خدادادی را مایه تاسف و عملی نابخشودنی دانست و بر ضرورت برخود جدی با مسببین حوادث اخیر تالاب‌های استان که به محیط زیست و حیات وحش خسارت وارده کرده اند، تاکید کرد و گفت: تلاش‌های ارزشمند دست اندرکاران مهار حریق در تالاب‌ها، ستودنی‌ست و باید اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محیط زیست در دستور کار متولیان امور باشد.

به گزارش آفتاب شمال ؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز (یکشنبه) از تالاب بین المللی انزلی و تالاب امیرکلایه لاهیجان به صورت هوایی و نیز میدانی بازدید کرد و در جلسه ای با محوریت بررسی ابعاد وقوع حادثه آتش سوزی این دو تالاب و نیز احیای آن ها با حضور مدیران کل دستگاه های متولی و اعضای شورای تامین انزلی در این شهرستان، بر لزوم برخورد جدی با عاملان و مسببین عمدی یا غیر عمدی خسارات وارده و نیز اقدامات پیشگیرانه موثر برای حفاظت بهتر و مناسب تر از مواهب خدادادی و طبیعت کم نظیر استان، تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه بازدید از مناطق حادثه ‌دیده تالاب‌های لاهیجان و بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: بعد از اتفاقات مکرری که برای تالاب های انزلی و امیرکلایه بوجود آمده، افرادی به عمد یا غیر عمد زندگی مردم و طبیعت را به خطر انداخته اند که جای تاسف فراوان دارد.
وی با تقدیر از تلاش‌های همه عوامل در مهار آتش سوزی، افزود: بالگردهای سپاه پاسداران و هلال احمر بیش از یکصد سورتی پرواز در این دو تالاب برای مهار آتش سوزی و تثبیت شرایط داشته اند که جای تقدیر دارد.

دکتر عباسی ادامه داد: مجموعه عوامل اعزامی استانداری، فرمانداری شهرستان های انزلی و لاهیجان، حفاظت از محیط زیست، شهرداری، هلال احمر و نیروهای بسیج مردمی و دیگر دستگاه های خدمات رسان در این حوزه، به صورت زمینی و هوایی تلاش کردند که اطفای حریق کنند.
وی خاطر نشان کرد: زیبایی های استان گیلان به همین نعمات خدادادی همچون تالاب ها، ساحل، جنگل و مزارع است که اگر این مواهب مورد هجمه قرار بگیرند، زندگی مردم این استان با تهدید مواجه می‌شود.
رئیس شورای تامین گیلان از دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی بویژه رئیس کل دادگستری و دادستان استان خواست تا بطور جدی و قاطع با مسببین این حوادث که خسارات سنگینی به محیط زیست، جامعه و دوستداران طبیعت با تهدید های آن وارد کرده اند، برخورد کنند.
وی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی بیان کرد: هم اکنون در پی بازدیدی که داشته ایم به همت سپاه، محیط زیست، هلال احمر و همه عوامل دست اندرکار اطفای حریق شده است.
وی گفت: به خطر انداختن حیات وحش و طبیعت خدادادی مایه تاسف و عملی نابخشودنی است.
استاندار گیلان ادامه داد: پرواز پرندگان در طبیعت و نگاه عاشقانه و شکرگزارانه مردم به آنان، منشا زیبایی های تالاب بین المللی انزلی و تالاب امیر کلایه لاهیجان است.
وی در عین حال تاکید کرد باید تلاش کرد تا به صورت پیشگیرانه نسبت به حفاظت از محیط زیست عمل کرد.
دکتر اسدالله عباسی در جلسه‌ای با محوریت بررسی ابعاد وقوع حادثه اخیر این دو تالاب و نیز احیای آن‌ها با حضور مدیران استانی دستگاه های متولی و اعضای شورای تامین شهرستان بندرانزلی در این شهر اظهار کرد: تالاب بین المللی انزلی یکی از مهم‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی در کشور و حتی جهان است ولی هرساله توسط عده‌ای سودجو اراضی آن دچار حریق شده و مشکلاتی را برای تالاب و استان ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم بررسی دقیق میزان خسارت وارد شده به تالاب بین المللی انزلی گفت: باید تا پایان هفته مسئولان، برآوردی از میزان خسارت و نظرات کارشناسی خود را به استانداری اعلام کنند تا در جلسه کارگروه مدیریت تالاب و شورای تامین استان مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان احیای تالاب بین المللی انزلی‌‌‌ را یکی از اولویت‌های مهم دولت دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم‌ اهتمام ویژه‌ای در حل مشکلات تالاب بین المللی انزلی داشته و در این خصوص دو کارگروه کشوری و استانی احیای تالاب انزلی تشکیل شده و به طور مداوم جلسات برگزار می‌شود.
دکتر عباسی با بیان اینکه مسئله تالاب انزلی باید به صورت ریشه‌ای حل شود، تصریح کرد: معضل تالاب انزلی یک مسئله ملی بوده و باید به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود از اینرو مقرر شد در طرح آبخیزداری و عدم ورود رسوبات به تالاب از محل سفر رئیس جمهور‌ به گیلان در طی سه سال، ۱۲۰ میلیارد تومان به گیلان اختصاص یابد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *