اجتماعی 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای حمل‌ونقل روستایی به مددجویان در سال۹۳

محمد امید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در اسفند سال گذشته یک هزار دستگاه خودرو برای حمل‌ونقل روستایی به مددجویان تحویل داده شد، و برای سال جاری قصد داریم این تعداد را به 10 هزار دستگاه افزایش دهیم؛ هزینه این خودروها به صورت 90 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه و 10 درصد توسط خود مددجویان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال 92 از حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان تعهدات بانکی، حدود یک هزار و 420 میلیارد تومان جذب حوزه اشتغال شد که طی آن 155 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد، که از این تعداد 25 هزار مورد به صورت کاریابی و معرفی به مؤسسات و شرکت‌ها برای اشتغال به کار بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) همچنین گفت: از تعداد 155 هزار فرصت شغلی ایجاد شده، 52 درصد آن در حوزه کشاورزی و دامپروری، 30 درصد در حوزه خدماتی، 10 درصد در حوزه صنایع دستی و مابقی در حوزه تولیدی و صنفی بوده است.

وی افزود: در مشاغل ایجاد شده، حدود 55 درصد مردان و 45 درصد از زنان تحت پوشش کمیته امداد مشغول به کار شدند و همچنین، 400 هزار مددجو آموزش‌های بلندمدت دیدند که به آنها مدارک 6 ماهه داده شد و از این تعداد 210 هزار نفر نیز مشمول آموزش‌های 7 تا 10 روزه شدند تا در مشاغل متناسب با آموزش‌ها وارد بازار کار شوند.

امید، خاطرنشان کرد: به مددجویانی که قصد اشتغال‌زایی داشته باشند، با توجه به نوع کار وام خوداشتغالی از محل تسهیلات بانکی داده می‌شود، که سقف مبلغ آن 15 میلیون تومان است و وام‌های خود کمیته نیز، با سقف 20 میلیون پرداخت می‌شود که در صورت نیاز مددجو و نوع اشتغال‌زایی می‌توان از چند منبع این وام‌ها را تهیه کرد.

انتهای پیام/

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *