اجتماعی 22 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در بازدید از بندر سالیانکا آستراخان روسیه: حجم صادرات و واردات کالا به بنادر گیلان افزایش یابد

نماینده عالی دولت در گیلان در جریان بازدید از بندر سالیانکا آستراخان روسیه تاکید کرد: افزایش ظرفیت بنادر با مشارکت بخش خصوصی محقق می شود و این مهم باید در اولویت بنادر قرار گیرد.

به گزارش آفتاب شمال ؛ اسدالله عباسی عصر (سه شنبه) با تاکید بر لزوم شکوفاسازی اقتصاد دریا افزود: احصاء، شناسایی و پرداختن به ظرفیت های بندری منجر به شکوفایی اقتصاد دریا بویژه دریای راهبردی خزر می شود.

استاندار گیلان از افزایش ظرفیت ترانزیت و جابجایی کالا در بنادر استان خبر داد و اضافه کرد: در تلاش هستیم با افتتاح خطوط ریلی ظرفیت بنادر گیلان را به ۱۵ میلیون تن ترانزیت برسانیم.

عباسی با انتقاد از غفلت صورت گرفته در سرای تجاری ایرانیان بیان کرد: سرای تجاری ایرانیان ظرفیت ارزشمندی است که در گذشته مورد غفلت واقع شده است.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقویت ارتباط با روسیه و نگاه راهبردی دولت مردمی سیزدهم در این بخش افزود: گیلان و آستراخان در برقراری مناسبات تجاری و اقتصادی باید پیشران و جلودار باشند.

استاندار با اشاره به اشتراکات فرهنگی گیلان به آستراخان بیان کرد: تقویت کارهای مشترک فرهنگی، اقتصادی و تجاری گیلان با آستراخان ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه گیلان در حوزه های گوناگون به صادرات می اندیشد، گفت: صادرات محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان و محصولات دامی و شیلاتی گیلان به روسیه و آستراخان در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به تفویض اختیار موضوعات کلان مهم از طرف دولت به مجموعه استانداری گیلان افزود: بسیاری از کارها بدون انجام بروکراسی اداری (کاغذبازی) و در داخل استان پیگیری و قابل حل است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت ترانزیت در بنادر این استان بیان کرد: حجم صادرات و واردات کالا به بنادر گیلان افزایش یابد.

عباسی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل زمینی مشکلاتی با آذربایجان وجود دارد، گفت: در حالا حاضر ظرفیت ترخیص گمرکی برای ۵۰۰ کامیون در آستارا وجود دارد که با احداث پل به ۱۰۰۰ کامیون خواهد رسید.

کامبیز جهانبانی مدیرعامل کشتیرانی خزر هم در این بازدید اظهار کرد: بیش از ۲۷ درصد مبادلات کالایی بنادر آستراخان در بندر سالیانکا صورت می گیرد.

وی با اشاره به حجم وسیعی از سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در بندر سالیانکا افزود: سالیانکا یکی از بروزترین و مجهزترین بنادر آستراخان روسیه است.

مدیرعامل کشتیرانی خزر با بیان اینکه بندر آستراخان بعنوان دروازه و پیشران حمل و نقل دریایی بین دو کشور ایران و روسیه است، گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین بنادر گیلان و آستراخان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانبانی از انجام حدود ۷۰۰ تن عملیات بندری در بندر آستراخان خبر داد و اضافه کرد: تقویت روابط تجاری و اقتصادی از طریق بندر بین استان های گیلان و آستراخان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: بندر سالیانکا با تدبیر جمهوری اسلامی در ۱۰ سال گذشته به رشد قابل توجهی در حوزه عملیات تجاری و بندری رسیده است.

داریوش جمالی مدیر بندر سالیانکا نیز در این نشست بعد بازدید استاندار اظهار کرد: این بندر از جمله بنادر قدیمی آستراخان بوده که در حوزه تجاری، انبارداری و صادرات فعالیت می کند.

وی با اشاره به ظرفیت های بندر سالیانکا افزود: بندر سالیانکا ظرفیت انبارداری خوبی دارد که می توان از آن در حوزه نگهداری انواع کالا استفاده کرد.

مدیر بندر سالیانکا با اشاره به توجیه اقتصادی این بندر بیان کرد: با توجه به فعالیت های تجاری و اقتصادی که بندر سالیانکا صورت می گیرد پیش بینی می کنیم تا سال های آینده درآمد این بندر به ۱۵ میلیون دلار برسد.

استاندار گیلان در صدر یک هیئت اقتصادی در سفر روسیه بسر می برد.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *