اجتماعی 14 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دستور دادستان کل کشور برای تعیین تکلیف اموال بلاتکلیف

دادستان کل کشور گفت: دادستان‌های سراسر کشور تعیین تکلیف سریع اموال بلاتکلیف را پیگیری کرده و هرچه سریعتر این اموال را ساماندهی کنند.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، جلسه هفتگی شورای معاونان دادستانی کل کشور با حضور اعضا و به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دادستان کل کشور، ضمن محکومیت مجدد جنایات رژیم صهیونیستی و قتل‌عام ۹هزار فلسطینی گفت: متاسفانه خباثت‌های رژیم جعلی اسرائیل همچنان ادامه دارد و مجامع بین المللی با سکوت خود صرفا شاهد این جنایات هستند.

پیروزی نهایی با ملت مظلوم فلسطین است
وی گفت: اکنون ملت مظلوم فلسطین در رنج و سختی زیادی به سر می‌برد و مورد ظلم رژیم منحوس اسرائیل قرار گرفته است، اما پیروزی نهایی ملت مقاوم و مقتدر فلسطین قطعی است. بنا به وعده‌الهی پیروزی نهایی برای مستضعفان و مظلومان عالم است.

دادستان کل کشور با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا مسئول مستقیم قتل‌عام زنان وکودکان بی‌گناه فلسطینی است و با ارسال سلاح‌های نظامی و حمایت‌های سیاسی سعی دارد به حیات سیاسی این رژیم در حال مرگ تنفس مصنوعی بدهد؛ در حالی که تاریخ ثابت کرده هر کشور، دولت و رژیمی مورد حمایت آمریکا قرار گرفته سرنوشتش محکوم به شکست و نابودی خواهد بود. نمونه تاریخی این موضوع نابودی و شکست صدام، رژیم پهلوی، داعش است.

دادستان‌ها و قضات در اصلاح شیوه‌ها و فرآیند‌ها خلاقیت داشته باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در بخش دیگری از سخنان خود معاونان و مدیران دادستانی کل و همچنین دادستان‌های سراسر کشور را خطاب قرار داده و گفت: باید پیوسته و دائما به فکر نوآوری و ابتکار بود. تمامی دادیاران، بازپرسان، قضات و کارمندان باید به دنبال خلاقیت جهت بهبود شیوه‌ها و فرآیند‌ها در عملکرد خود باشند.

سرعت، دقت و صحت ملاک عمل دادستان‌ها باشد
وی با بیان اینکه باید به فکر انجام کار‌های جدید و نو باشیم، گفت: در انجام وظایف و تکلیف خود باید سه هدف سرعت در کار، دقت در کار و صحت در کار را دنبال کنیم و اجازه ندهیم به‌علت مشغله زیاد و کمبود وقت دچار رخوت کاری شده و نگاهمان از ایده‌های جدید غافل گردد.

دادستان کل کشور یکی از راهکار‌های ایجاد خلاقیت و نوآوری را بکار بردن اصطلاحات و عبارات درست و اصولی و پرمعنا دانست و گفت: قضات می‌توانند با بهره‌مندی از عبارات جدید و صحیح ضمن رعایت چارچوب‌های قانونی، مطالعه و درک رای و قرار را برای مردم سهل و شیرین کنند. چراکه یکی از شاخص‌های صدور یک رای متقن به کار بردن اصطلاحات مناسب و روان‌نویسی است.

اموال بلاتکلیف هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند
حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در ادامه بر تعیین‌تکلیف هرچه سریعتر اموال بلاتکلیف تاکید و اظهار کرد: مصداق بارز این موضوع بلاتکلیفی حجم انبوهی از خودرو، موتورسیکلت و کشنده توقیف شده در پارکینگ‌ها است. متاسفانه در برخی از استان‌ها وضعیت این پارکینگ‌ها مناسب نبوده و خودرو‌های زیادی برای مدت طولانی در شرایط غیر استاندارد در این مراکز در توقیف هستند.

قدردانی از اقدامات سریع و مناسب برخی از استان‌ها
دادستان کل کشور ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در تعیین‌تکلیف اموال بلاتکلیف در چند استان کشور گفت: دادستان‌های ما در سراسر کشور همچنان این موضوع را پیگیری کرده و سعی کنند هرچه سریعتر این اموال و این پارکینگ‌ها را ساماندهی و تعیین تکلیف کنند.

وی گفت: معاونت نظارت دادستانی کل تا عادی‌شدن موضوع توقف‌گاه خودرو‌ها و تعیین‌تکلیف آن، اجرای دقیق دستور رئیس قوه قضائیه و بخشنامه‌های دادستانی کل را دنبال و هر هفته گزارش پیشرفت کار را به شورای معاونین ارائه کند.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *