بین الملل 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تجزیه سوریه و ضربه زدن به روسیه اهداف اصلی حمله به حومه لاذقیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای کویت، منابع نزدیک به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کردند: طرح غربی-منطقه‌ای که از شمال و مرزهای ترکیه ضد سوریه آغاز شد با هدف منحرف کردن نگاه ها از بازگشت القملون به آغوش نظام سوریه نبود بلکه طرحی جدید وخطرناک با هدف تجزیه سوریه و دادن درس عبرتی به روسیه پس از الحاق کریمه به این کشور بود. در واقع حمله‌ای که اخیرا رخ داد ناگهانی نبود بلکه طبق طراحی دقیق و عالی است که ساعت ها وقت روی آن صرف شده بود و منطقه عملیات و انتقال گروه های مسلح و جمع کردن آن تحت فرماندهی واحد مورد بررسی قرار گرفته بود.

این منابع افزودند: این طرح شامل گشودن چندین جبهه در آن واحد، حمایت غربی-ترکیه ای و عربی را طلب می کرد و نیاز به هماهنگی قوی داشت. طرح مذکور فقط منحصر به منطقه “کسب” نبود بلکه هدف گشودن محوری به سوی جبل النسر و تپه استراتژیک موسوم به 45 و قسطل و راس البسیط و نیز گشودن محوری دیگر به سوی البدروسیه در ساحل سوریه و محور سوم هماهنگ با دو جبهه قبلی از حومه ادلب و معره النعمان به سوی جبل الزاویه و جبل الاکراد بود. هدف  در تیر رس قرار دادن شهر لاذقیه و آواره کردن ساکنان این شهر به منظور بی ثباتی در کل مناطق سوریه بود.

منابع مذکور اعلام کردند: بیش از 3500 فرد مسلح که از همه مناطق از جمله جنوب سوریه، غوطه و ادلب جمع شده بودند حمله ای را از شمال غربی و مرزهای ترکیه شروع کردند. ارتش سوریه تاکتیک مشابه القلمون ضد این گروه های مسلح به کار گرفته است یعنی تصرف ارتفاعات حساس و گلوله باران مناطقی که مخالفان در آن حضور دارند قبل از حمله بزرگ از چند محور که به زودی آغاز می شود. از سوی دیگر ارتش سوریه و حزب الله جبهه دمشق و حومه آن را گشوده اند تا افراد مسلح وابسته به جبهه النصره را از الملیحه، دوما، حرستا، غوطه شرقی و غربی و عدرا را بیرون کنند و دمشق را از القاعده و جبهه النصره پاکسازی کنند و این جبهه را امن کنند.

منابع نزدیک به بشار اسد تاکید کردند: ارتش سوریه از شهر “کسب” عقب نشینی کرد تا تاکتیک‌های متحرک را در پیش بگیرد و به گروه های مسلح اجازه نفوذ به خاک سوریه را بدهد و آنگاه آنها را با نیروی هوایی و واحد توپخانه هدف قرار دهد و اجازه عقب نشینی به آنها را ندهد. برای اولین بار از جنگنده های میگ 29 در نبرد استفاده شده است و این جنگنده مانور بالایی در مقابله با هواپیماهای دشمن به ویژه جنگنده های اف14 دارد.

این منابع بیان کردند: هدف از این حمله اقدام علیه روسیه و پایگاه آن در سوریه و تلاشی برای توقف انتقال مواد شیمیایی به خارج از سوریه از طریق بندر لاذقیه بود اما نظام سوریه و همپمانان اجازه آن را نخواهند داد.

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *