بین الملل 16 فروردین 1392 - 11 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار جداگانه فرستاده آمریکا با عریقات و لیونی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «مارتین اندیک» با «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی و «تزیپی لیونی» مسئول مذاکرات رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان به طور جداگانه دیدار کرد.

در همین رابطه یک مسئول نزدیک به مذاکرات گفت که آمریکا سعی دارد شکاف بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را از بین برده و مانع فروپاشی مذاکرات شود.

وی افزود که به مصلحت واشنگتن نیست که ایفای نقش خود در مذاکرات به عنوان ناظر را از دست بدهد اما در عین حال ماموریت دشواری را در پیش دارد و با این حال ایفای نقش خود را که از 8 ماه پیش با ازسرگیری مذاکرات سازش آغاز کرده است، از دست نخواهد داد و در همین راستا اندیک این روزها سعی دارد با مسئولان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دیدار کند و دیدار دیروز وی نیز دومین دیدار طی چند روز بود.

بر اساس این گزارش، با وجود سکوت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر تصمیمات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن به سازمان‌های بین المللی اما اندیک توجهی به این تصمیمات ندارد و سعی می‌کند شکاف بین دو طرف را بر طرف نماید.

از سوی دیگر کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نزدیکان نتانیاهو گزارش داد که از دیدگاه این رژیم فرصت ازسرگیری مذاکرات با فلسطینیان واقعا ضعیف است و هیچ امیدی به تمدید مذاکرات نیست.

مقامات صهیونیست مدعی هستند که عباس مسئول شکست مذاکرات است و تشکیلات خودگردان را مسئول پیامدهای این شکست می‌دانند.

مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادسازی اسرای مرحله چهارم که قرار بود شنبه گذشته آزاد شوند، باعث بوجود آمدن اختلافات بین مذاکره‌کنندگان فلسطینی و اسرائیل و به بن بست رسیدن مذاکرات سازش شده است و در حالی که رژیم صهیونیستی بر تمدید مذاکرات سازش به عنوان شرط آزادسازی اسرا اصرار داشت، رهبران فلسطینی این شرط را رد کردند و در نهایت نیز لیونی اعلام کرد که اجرای مرحله چهارم آزادسازی اسرای فلسطینی لغو شده است.

انتهای پیام/

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *