خواندنی ها 16 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ساخت آسانسور دوچرخه ای با هدف رسیدن به خانه درختی در ارتفاع 8.5 متری

 

به گزارش آفتاب ايران آقای جوان 22 ساله ای به نام Ethan Schlussler از شهر سندپوینت ایالت آیداهو، آسانسوری را ساخته است که قادر به جابجایی انسان برای رسیدن به خانه درختی اش می باشد. هنگامی که Schlussler به دنبال رویکردی سریع تر برای جایگزینی در استفاده از نردبان برای رسیدن به خانه درختی در ارتفاع 8.5 متری بود، ایده ای مبنی بر تبدیل یک دوچرخه قدیمی و سیستم قرقره به یک آسانسور در ذهن او خطور کرد.

Schlussler می گوید: “ایده اولیه استفاده از دوچرخه برای قدرت آسانسور از سوی یکی از دوستانِ خوبم مطرح شد. روزی به او گفته بودم که تصمیم گرفته ام تا چیز جالبتری بسازم که بسیار سریع تر و حتی راحت تر از نردبان باشد. که او استفاده از دوچرخه را به من پیشنهاد داد.”

او برای اینکار در ابتدا از یک دوچرخه قدیمی استفاده کرد. او لاستیک ها را حذف کرد تا کابل ها به حالت قرقره-مانند در گرداگرد چرخ عقب پیچانده شوند(در این مرحله از افزودن لوله و قرقره برای حرکت کابل خودداری نمود) و سپس سیستم را اجرا کرد. Schlussler می گوید: “من نسبت دنده را به وسیله برش چرخ دنده بزرگ از جلو تنظیم کردم و آن را به عقب جوش دادم، که به برداشتن ریل ها و نیز سیستم کشش زنجیره ای جدید نیاز بود. و پایه را در جلو و عقب برای اتصال کابل های متعادل کننده/متوازن کننده وزنه، جوشکاری کرده ام.”

آسانسور دوچرخه ای

او در ساخت این آسانسور از مواد ضایعاتی دور انداختنی نیز استفاده نمود، از جمله این مواد می توان زنجیر شکسته برف شکن، برخی از قطعات ماشین های قدیمی، بخشی از یک ریل دستی قدیمی و یک مخزن آب بخار قدیمی(به عنوان وزنه تعادل بکار گرفت که براحتی با افزودن یا حذف آب قابل تنظیم است) را نام برد. هرچند او گفته است که مجبور به خرید قرقره ها و کابل شده است، چرا که همه آنها به مراتب قوی تر از حد لازم می باشند. هر 5 قرقره برای حداقل 238 کیلوگرم و هر یک از چهار رشته برای بیش از 680 کیلوگرم وزن مناسب می باشند.

هم اکنون آزمایش آسانسور دوچرخه ای انجام شده است و Schlussler در کمتر از 60 ثانیه طول می کشد تا به خانه درختی اش برسد. خانه بر فراز یک سرو خمره ای غربی (Western Red Cedar) ساخته شده و ساختار آن به گونه ای است که هیچ نیازی به افزودن میخ، پیچ و مهره به درخت به منظور محکم نگه داشتن خانه نمی باشد. او می گوید “خانه درختی در مکان خود به وسیله قدرت اصطکاک نگه داشته شده است. پنج گیره بزرگ ساخته شده از کابل وجود دارد که فشار کششی را برای رسیدن به اصطکاک لازم تامین می کنند.”

علاوه بر این، سقف آن از ورق های بازیافت شده از فلزات بازیافتی یک انبار قدیمی ساخته شده است، در حالی که دیوارهای خانه درختی بر روی زمین مونتاژ شده بودند، و قبل از اینکه در محل خود نصب شوند با دیوار پوش های خارجی و پنجره ها کامل شده بودند.

Schlussler می گوید: ” هنوز خانه درختی من در مرحله ساخت است و تکمیل نشده، اما با این حال من چند شب در طول هفته را در آنجا می خوابم. و پس از آنکه خانه ام کاملا تکمیل شد، قصد دارم هر شب آنجا بخوابم و حتی وسایل ضرورری ام را در آنجا نگه داری نمایم. گرچه در این مرحله هیچ آشپزخانه و حمامی وجود ندارد، اما در آینده این فضا ها در این خانه درختی گنجانده خواهد شد. فعلا این خانه دارای یک تخت خواب، یک کمد و یک میز قهوه خوری و دو صندلی است. برای پخت و پز و مانند اینها، باید به خانه ی مادرم که در فاصله 30 متری (حدودا صد فوت) پایین تر از تپه قرار گرفته نیز بروم”.

Schlussler در مورد ساختار این آسانسور دوچرخه ای توصیه می نماید که یک نگاه دقیق و موشکافانه به تمامی عناصر و اجرای بکار رفته در طراحی داشته باشیم. او می گوید: “محدوده طراحی آسانسور دوچرخه ای ساخته شده من خیلی هم دقیق نمی باشد. باید بیشتر در مورد این طراحی تفکر نماییم، چرا که در ابتدا سخت است که همه مشکلات بالقوه را تصور کنیم. باید بتوانیم همه چیزها را محکم تر بسازیم تا بهتر از آنها لذت ببریم!”

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *