خواندنی ها 31 تیر 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امکان تشخیص زودهنگام ایدز فراهم شد

دکتر عباس صداقت، گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه HIV/ایدز استقرار 11 آزمایشگاه تخصصی و قطب تشخیصی این بیماری است که دسترسی به نظام تشخیص HIV را بیشتر خواهد کرد.

وی در این باره افزود: این آزمایشگاه ها در 11 نقطه کشور استقرار یافته اند و هر یک از این آزمایشگاه ها، استان های معین خود را پوشش خواهند داد. اندازه گیری سطح ایمنی بیماران، اندازه گیری بار ویروس در بدن بیماران، تشخیص زودرس بیماری بویژه در نوزادان و همچنین آزمایش های تکمیلی HIV در این آزمایشگاه های قطب پیش بینی شده است.

صداقت ادامه داد: با توجه به تامین تجهیزات برای راه اندازی آزمایشگاه های قطب HIV ، در حال حاضر 8 مورد از این آزمایشگاه ها مستقر شده اند و 3 مورد باقیمانده نیز تا پایان شهریور ماه نهایی خواهند شد. استقرار این آزمایشگاه ها تحولی در نظام تشخیص HIV در کشور خواهد بود.

وی افزود: به این ترتیب با استقرار این آزمایشگاه های قطب، دسترسی به آزمایش های تخصصی HIV امسال افزایش یافته و انجام مراقبت های لازم برای HIV نسبت به گذشته تسهیل یافته تر خواهد شد.

صداقت با اشاره به تجهیزات گران قیمت مورد نیاز جهت استقرار این آزمایشگاه ها، ادامه داد: طبیعی است که بهره برداری از این آزمایشگاه ها نیازمند تدوین پروتکل های مربوطه و تربیت نیروی انسانی ماهر داشت. استقرار این 11 آزمایشگاه تخصصی تشخیص HIV کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است و البته برنامه آن است که در سال های آینده تعداد این آزمایشگاه ها افزایش یابد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: آزمایشگاه های قطب تخصصی HIV وظیفه آموزش و کنترل کیفی سایر آزمایشگاه ها را بر عهده دارند. (ایسنا)

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *