سیاسی 04 مرداد 1393 - 10 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

لاریجانی : اجلاس تروئیکای بین‌المجالس نشان داد ایران نقش موثری برای نجات ملت فلسطین دارد

 

 

به گزارش آفتاب ايران به نقل از پايگاه اطلاع رساني مجلس شوراي اسلامي دکتر علی لاریجانی چهارشنبه 1 مرداد در جلسه هم اندیشی پیرامون وضعیت فلسطین و حمله علیه غزه گفت: مسئله غزه موضوع مهم و بین المللی بوده و فشارهای زیادی از سوی جهان برای به انحراف کشاندن این جنگ صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شاید این سومین جنگ غزه در طی سالهای اخیر باشد و نشان می دهد که رژیم غاصب اسرائیل هر دو سال یکبار به فلسطین حمله کرده و تمام این حملات را به صورت وحشیانه و برخلاف قوانین بین المللی انجام داده است.

وی با طرح این سوال که چرا اسرائیل این زمان را برای حمله به فلسطین انتخاب کرده گفت: بحران سازی هایی که طی مدت اخیر برعلیه مسلمانان به وجود آمده این ذهنیت را به وجود آورد که تمام تمرکزمسلمانان درگیر مسائلی مانند سوریه و عراق بوده و توجهی به فلسطین ندارند.

 رئیس قوه مقننه گفت: مذاکرات صلحی که آمریکایی‌ها آن را به عنوان آورده دیپلماسی آمریکایی برجسته و روی آن سرمایه‌گذاری کردند عملا به پوچی رسید و در واقع از درون مساله سازش چیزی حاصل نشد و این شکست دیگری برای اسرائیل و آمریکا بود.

 وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه رژیم صهیونیستی به دلیل مناقشات داخلی به دنبال یک دشمن فرضی برای متمرکز کردن حواس هاست که این موضوع هم عملی نشد.

 وی ادامه داد: درست است که این جنگ عملیات با حجم وسیع، کشتارهای جمعی بسیار و کم نظیر بود اماپیامهایی را هم برای جهانیان در پی داشت که نخستین پیام این جنگ این دسترسی آسان فلسطین  به شهرهای دنیا بود و نوع سلاح های استفاده شده از سوی فلسطینیان نیز بیانگر همین موضوع بود.

 لاریجانی تصریح کرد: نیروهای مقاومت نشان دادند که ضربه خوردن در غزه برابر با ناامنی در کل سرزمین فلسطین است.

 وی گفت: نکته دیگر اینکه این حادثه باعث شد فرقه های جهان اسلام به هم نزدیک تر شوند و بر مسئله فلسطین بیش از گذشته توجه کنند البته ایران به عنوان حامی فلسطین برجسته تر از گذشته شد.

 لاریجانی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی به عنوان حامی مردم فلسطین نیز اضافه کرد:‌اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی نشان داد ایران کشوری است که نقش ایجابی موثر برای نجات ملت فلسطین دارد.

 وی خاطرنشان کرد: شاید سخنرانی‌های سیاسی حمایت ‌های سیاسی را در پی داشته باشد اما نیاز روشن مردم فلسطین این است که آن‌ها احتیاج به سلاح و نیازهای اولیه دارند. ایران هم نقش مهمی در رفع نیازهای روشن مردم فلسطین داشته است.

 وی با اشاره به مذاکرات روز گذشته در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی ادامه داد: در این اجلاس برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به مردم غزه از طریق هلال‌ احمرها بحث شد و ما امیدواریم از امروز این امکان فراهم باشد و ضمنا مجروحین فلسطینی که امکان مداوا در غزه ندارند به ایران و سایر کشورهایی که توانایی دارند منتقل شوند.

 رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اعلام روز قدس به عنوان روز عزای عمومی در جهان اسلامی تصریح کرد: روز قدس روز تجلی اراده امت اسلامی است و ان‌شاءالله این پیام را به رژیم صهیونیستی می‌دهد که امت اسلامی ید واحده هستند و در موضوع فلسطین اختلافات را کنار می‌گذارند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *