سیاسی 12 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش ۱۷ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال‌آینده

 غلامرضا کاتب در حاشیه‌ی جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: دولت شب گذشته کلیات بودجه را در جلسه هیات دولت مصوب کرد و بر این اساس قیمت دلار و نفت در لایحه بودجه 94 نیز پیش بینی شده است. همچنین بر اساس این مصوبه قرار است دولت یکشنبه آینده شانزدهم آذرماه لایحه بوجه 94 یعنی بخش تفصیلی بودجه را تقدیم مجلس کند.

وی اضافه کرد: درلایحه بودجه 94 قیمت هر بشکه نفت 70 دلار پیش بینی شده است. پیشنهاد مجلس هم این بوده که قیمت نفت در بودجه واقع بینانه باشد و رقم آن به واقعیت نزدیک باشد. اکنون هم مجلس قطعا رقم پیشنهادی دولت را افزایش نمی‌دهد اگر چه ما با کاهش سنگین بودجه‌های عمرانی و جاری مواجه می‌شویم اما در راستای اقتصاد مقاومتی فرصت خوبی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از افزایش 17 درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه 94 خبر داد و افزود:‌ دولت امسال هم مانند سنوات گذشته حقوق کارکنان دولت را به میزان تورم افزایش داده است و اگر چه ما در بودجه 93 پیش بینی کرده بودیم که تورم به 25 درصد برسد اما خوشبختانه تورم به 17 درصد رسیده و یقینا تا پایان سال باز هم تورم کاهش می‌یابد بنابراین افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه 94 ، 17 درصد پیش بینی شده است.

کاتب درباره تعیین قیمت دلار در لایحه بودجه 94 نیز گفت: قیمت دلار هیچ وقت براساس قانون برنامه پنجم رقم قطعی ندارد بلکه به صورت محاسبه شده آن هم بر مبنای نرخ مدیریت شناور پیش بینی خواهد شد.

وی در پایان از درآمد 11 هزار میلیارد تومانی بخش بهداشت و درمان بر اساس لایحه بودجه 94 خبر داد و افزود: خوشبختانه با احکام زیادی که دربخش بهداشت برای ادامه طرح تحول نظام سلامت پیش بینی شده و بر اساس نرخ بودجه 93 پیش بینی این است که 11 هزار میلیارد تومان برای درآمد برای بخش بهداشت و درمان در سال آینده ایجاد خواهد شد که این شامل یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از درآمدهای هدفمندی است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *