استان 17 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان میزبان تشکل‌های دانشجويی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گيلان

دکتر نجفی در اين همايش که با حضور پرشور دانشجويان و نمايندگان تشکل‌ها، انجمن های علمی، کانون ها و شوراهای دانشجويی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد با گرامی داشت ياد و خاطره‌ی شهدای دانشجو و تبريک شانزدهم آذر روز دانشجو گفت :روز دانشجو تکريم علم، معرفت،رشدوتکامل ومظهر آزادی خواهی واستقلال ايران عزيز است.

وی با بهره‌گيری از فرمايشات گوهر بار امام خمينی (ره) مبنی بر اينکه دانشگاه مبدأ همه‌ی تحولات است گفت : اين جمله‌ی عظيم نشانگر آن است که دانشگاه در هر کشوری مظهر پويايي، تحرک، تحول ، رشد و بالندگی وخاستگاه آزادی و اصول برخاسته از هويت فرهنگی آن جامعه است.

وی افزود : دانشجويان عزيز همواره خواستار تحول، نو خواهی و آزادی خواهی در جامعه بوده‌اند و بدون شک رشد شتابان ايران اسلامی نيازمند توانمندسازی در بخشهای علمی و پژوهشی مملکت است.

استاندار گیلان با اشاره به مطالبه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجويان عزيز در زمينه‌ی تحول و پويايی در محيط‌های دانشجويی گفت : امروز دولت همه‌ی تلاش‌های خود را در راستای اين فرمايشات قرار داده است تا فضای دانشگاه‌ها همراه با تحول و پويايی و در خدمت توسعه کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد : انديشه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه تنها در فضای آرام و به دور از جريانات سياسی ، احساسی و افراطی و در سايه روحيه‌ی استدلال، آزاد انديشی و فضای نقادانه متفکرانه است که مي‌تواند در خدمت توسعه‌ی کشور و استان قرار گيرد.

دکتر نجفی با بيان اينکه تغيير وضعيت اقتصادی کشور و انتقال از انديشه‌های نفتی به سوی اقتصاد مقاومتی با مشارکت فضای دانشگاهی صورت مي‌گيرد گفت : امروز اقتصاد مقاومتی که سرلوحه‌ی کار کشور است ابتدا از دانشگاه‌ها و دانشگاهيان و با پرداختن به شرکت‌های دانش بنيان و فناورانه آغاز مي‌شود.

استاندار گيلان با اشاره به بيان دغدغه‌های دانشجويان در مورد مسائل صنفی ؛ تعامل مديريت دانشگاه‌ها با تشکل‌های دانشجويی را ضروری دانست و تأکيد کرد : از معاونت سياسی مي‌خواهم دغدغه‌هايی را که دانشجويان امروز مطرح کردند با همکاری روسای دانشگاه‌ها پيگيری کنند.

دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان هم در این نشست ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و تبریک روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو را از 16 آذر 1332 تا کنون گرامی داشت.

رئیس دانشگاه گیلان با تقدیر از زحمات تشکل ها،انجمن ها،کانون ها و شوراهای دانشجویی که زمینه شکل گیری فضای شاداب و پرنشاط را در محیط دانشگاه ها فراهم می کنند خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید به قشر دانشجو به عنوان فرصت نگاه می کند. بر اساس این نگاه یکصد و چهل هزار دانشجویی که در استان گیلان تحصیل می کنند فرصت مناسبی برای رشد علمی و فرهنگی این منطقه به شمار می روند.

ایشان با اشاره به آمار 40 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان ابراز امیدواری کرد که از توانایی این دانشجویان در حل تخصصی مشکلات استان استفاده شود.

دکتر رضی در ادامه از استاندار گیلان خواست با توجه به هفته پژوهش و فناوری و جهت ترغیب دانشجویان برای پرداختن به مسائل و مشکلات استان گیلان در رساله ها و پایان نامه ها اعتبار ویژه ای به این امر اختصاص یابد.

تشکیل شورای آموزش عالی استان جهت حل مشکلات دانشگاه ها و تشکیل  ستاد خیرین دانشگاه ساز در جهت کمک به توسعه دانشگاه ها و تجهیز آزمایشگاه ها،کتابخانه ها،اینترنت پر سرعت و خوابگاه سازی هم از جمله پیشنهادهای  رئیس دانشگاه گیلان در نشست تشکل‌های دانشجويی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گيلان بود.
شایان ذکر است در این مراسم وحید ولدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان، وهاب صوری نژاد دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه گیلان و میلاد بسطامی دبیر کانونهای فرهنگی و هنری و اجتماعی دانشگاه گیلان به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه گیلان به بیان نظرات و ایده های خود پرداختند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *