استان 10 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه‌ی تجارت خارجی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری گیلان بررسی شد

  به گزارش آفتاب ايران : با حضور پاک‌سرشت عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گیلان موضوع توسعه و گسترش تجارت خارجی استان گیلان در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان بحث و بررسی شد.

   پاک‌سرشت گفت:  دنیای امروز دنیای تجارت و بازرگانی است و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جلسات بتواند برای توسعه ی تجارت استان مفید و موثر باشد.

   وی تاکید کرد در توسعه‌ی تجارت دو مقوله‌ی صادرات و واردات نقش دارند و طبیعی است که امروز قوه‌ی عاقله‌ی جهان به این نتیجه رسیده باشدکه باید از مرزها، کالاها عبور کنند نه سرباز، و به همین دلیل توسعه‌ی تجارت را چگونه می‌توان انجام داد؟ ما کجای این توسعه هستیم؟ نقاط قوت و نقاط ضعف ما کجاست؟ در تجارت چه می‌خواهیم؟ و پرسشهایی از این دست برای کشورهای جهان مطرح می‌شود.

   وی سپس به زمینه‌های تجاری کشورهایی چون هند، برزیل، مالزی، چین، ژاپن و… اشاره کرد و تراز صادرات غیرنفتی آنها را در برابر واردات و همچنین درآمد سرانه‌ی کشورهای مورد بررسی را، مورد توجه حاضران قرار داد.

   پاک‌سرشت گفت: داشتن آمار درست و دقیق و شناخت از بازارهای مصرف و هدف به ما کمک می‌کند که تجارت کشور را توسعه و ترقی دهیم به همین دلیل بایستی در این زمینه خوب مطالعه کنیم مثلاً آلان کشورهای آفریقایی که به سمت توسعه پیش می‌روند بازار خوبی برای صادرات هستند.

   این عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: علی‌رغم اینکه بندرانزلی سومین بندر بزرگ کشور است اما هم‌اکنون دارای ظرفیتی است که به خوبی از آن استفاده نشده است.

   پاک‌سرشت همچنین به تجارت الکترونیک اشاره کرد و به طور گذرا خاطر نشان نمود که یکی از فرصتهای سرمایه‌گذاری تجاری استفاده  از فضای مجازی و تجارت الکترونیکی و اینترنتی است.

   وی در ادامه گفت: همه‌ی این موارد را توضیح دادیم که به این نتیجه برسیم که اگر ما می‌خواهیم در صادرات کالاهایمان موفق باشیم بایستی گامهای بلندی برداریم و فرصتها و بسترهای لازم را فراهم کنیم تجارت، استقلال پایدار، رفاه اجتماعی و قدرت به همراه می آورد و ما ناگزیر هستیم که در بازارهای جهانی حضوری قویتر داشته باشیم.

   این سخنران استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را  در زمینه‌ی توسعه‌ی تجارت الزامی دانست و گفت حلقه‌ی مفقوده‌یی که همه‌ی ما از آن به عنوان نبود کار جمعی یاد می‌کنیم تشکیل گروههای حدواسط ، تشکلهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد اقتصادی و… است.  وی در پایان به پرسشهای برخی از حاضران به تفصیل  پاسخ گفت.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *