استان 10 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

خيابان منتهي به مزار ميرزا کوچک ، در سليمانداراب سنگ فرش مي شود

  به گزارش آفتاب ايران ، فرهاد شوقي در پنجاه و يکمين کميسيون توسعه وعمران شوراي شهر رشت ضمن اعلام اين خبر گفت: به زودي خيابان منتهي به مزار ميرزا کوچک خان سنگ فرش مي شود.

پنجاه و يکمين جلسه کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورا، عصر روز يکشنبه هفتم ديماه 93 در محل عمارت شورا و باحضور عباس صابر – رئيس شوراي شهر , فرهاد شوقي – رئيس کميسيون عمران ، رسوليان – سرپرست سازمان عمران و توسعه شهرداري ، پورشعبان – رئيس امور املاک شهرداري ، مسعود کاظمي –  شهردار و عضو شوراي شهر رشت ، رفيعي – عضو شورا و مشکين دبير کميسيون توسعه و عمران تشکيل يافت.

رئيس کميسيون حمل و نقل و ترافيک شورا در اين نشست اعلام کرد: در نظر است در آينده  همه عرض اين خيابان به کاربري پياده رو تختصيص يابد، اما در حال حاضر تصميم بر سنگ فرش بودن با کاربري پياده رو و سواره رو ميباشد.

شوقي افزود: مطالعات در اين زمينه انجام شده و با توجه به پرتردد بودن مسير، بسيار ضروري است که دکان داران و دست فروشان منطقه ساماندهي و تعديل شده و سرعت وسايل نقليه اين معبر نيز به نحوي کنترل شود.

مهندس رسوليان از پيشرفت فيزيکي چند پروژه عمراني شهر در کميسيون توسعه وعمران شوراي شهر رشت خبر داد.

        عمليات اجري پل عابر پياده دادگستر يک  با 99% پيشرفت فيزيکي، عمليات اجراي پل عابر پياده قلعه سرا با 99% پيشرفت فيزيکي، عمليات اجراي پل سواره رو محله پتکي  با 99% پيشرفت فيزيکي، عمليات اجرايي زيباسازي و نورپردازي تقاطع غير همسطح شهيد باستاني شعار با 99% پيشرفت فيزيکي از جمله پروژه هايي بود که مهندس رسوليان گزارش داد.

       وي همچنين از عمليات احداث پل سواره رو خيابان شهيد پوراسماعيلي در کوي جماران به سمت پل تالشان با 45% پيشرفت فيزيکي خبر داد.

      مهندس رسوليان از پيشرفت فيزيکي 27 درصدي زيرگذر شهيد رجايي خبر داد و تاکيد کرد: با اجراي اين زيرگذر، مسير پرترافيک اين محدوده روانتر مي شود و پيش بيني مي شود طبق قرارداد اين پروژه 12 ماه به طول انجامد.

      عمليات احداث پل سواره رو کنارگذر تختي به زرجوب با 55% پيشرفت فيزيکي، عمليات اجراي پل عابر پياده خوش انس واقع در بلوار امام خميني از ديگر مواردي بود که مهندس رسوليان گزارش داد.

    مهندس رسوليان در رابطه با نهضت آسفالت در دست اجراي شهرداري رشت در سطح شهر نيز گفت: روکش هاي وسيعي در روزهاي غير باراني سال تا به حال صورت گرفته است  و بديهي است  در شش ماه دوم سال که توام با  بارندگي و رطوبت بسياراست اين روند کند خواهد شد.

وي گفت : طبق نظر کارشناسان آسفالت مرغوب بايد در لحظه کاربري داراي حرارت 150 درجه سانتيگراد بوده وبا مصالح و شن کاملا خشک ترکيب شده باشد. رسوليان توضيح داد : اکنون در منطقه چهار رشت از اين نوع آسفالت در قطعات 5/1 در 5/1 يا 2در2  استفاده شده است که با اين نوع مهندسي از حرکت و به اصطلاح در رفتن آسفالت جلوگيري خواهد شد.

بررسي تملک چند پرونده قابل خريد از سوي شهرداري

        در ادامه جلسه پنجاه و يکم کميسيون توسعه و عمران شوراي شهر رشت بررسي چند پرونده تملک به عنوان دستور کار قرار گرفت.

 اولين پرونده مربوط به واقع شدن يک باب دکه به مساحت 60/9متر مربع در حريم رودخانه زرجوب بود که شهرداري ملزم به خريد آن مي باشد. محمد علي رفيعي نوده در اين رابطه اظهار کرد: مبلغ توافقي اين پرونده از قرار متري چهار ميليون و سيصد هزار تومان رقمي بالغ بر 41ميليون و 280هزارتومان خواهدشد که در وقت و زمان مقتضي شهرداري ملزم به پرداخت آن به صاحب سند مي باشد.

     ديگر پرونده مربوط به تصرف يک قطعه زمين متروکه به مساحت 12/31 متر مربع جهت تجميع با پلاک ثبتي بود که مقرر گرديد در اين رابطه مالکين مجاور در جريان قرار گرفته و ملک مذکور را خريداري و با ملک خود تجميع نمايند.

    ديگر مورد ذکر گرديده درجلسه مربوط به تملک زميني واقع شده در مسير تعريض درخيابان 45 متري اسماعيل آباد، پشت  زمينهاي نيروي انتظامي بود که اين ملک بنا به بررسيهاي انجام شده بدون احراز مالکيت به تملک نيروي انتظامي در آمده است. بنابراين با توجه به وسعت مسير مقرر گرديد در پايان هفته جاري از کل مسيردر خيابان اسماعيل آباد بازرسي ميداني به عمل آيد.

    آخرين پرونده بررسي شده مربوط به انتقال دکه مطبوعاتي از منطقه علي آباد به انتهاي خيابان معلم ، ميدان مادر، بود که رياست کميسيون پس از شور با اعضا در اين رابطه اظهار کرد : اکنون اطلاعات ما در خصوص جابجايي دکه کامل نيست لذا پرونده جهت بررسي دوباره و انجام مکاتبات در اين مورد به جلسه آينده موکول مي شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *