خواندنی ها 02 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نکات طلایی هنگام خرید خودروی دست دوم

 شاید در نظر بسیاری از افراد، خرید خودروی دست دوم کار چندان دشواری به نظر نرسد، ولی واقعیت این است که نکات ساده، اما مهمی در این خصوص وجود دارد که متاسفانه برخی خریداران بدون اطلاع از آنها خواسته یا ناخواسته خود را به دردسر ماشین دست دوم می‌اندازند. 

بررسی کلی خودرو

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساده ترین و مهم ترین کار هنگام خرید یک خودروی کارکرده بررسی و بازرسی کلی خودرو است.

شاید این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد که قبل از معامله به کل گرم صحبت با فروشنده شده اید (یا فروشنده آگاهانه درحال چرب زبانی محترمانه است) و به واسطه حس اعتمادی که در آن لحظه بین دو سمت معامله ایجاد می شود، دیگر همین بازدید اولیه و اجمالی از بدنه، اتاق و سیستم فنی انجام نمی شود تا یک روز بعد با مشکلات احتمالی، خود به خود شما را دوباره رودرروی فروشنده قرار دهد. به همین دلیل، اولین کار پس از انتخاب خودرو، بررسی اجمالی آن است.

بررسی دقیق و جزئی

هنگامی که قصد خرید خودرویی را داشتید، هنگام بررسی آن، پیشنهاد می شود رودربایستی را کاملا کنار گذاشته و تا حد امکان بخش های مختلف خودرو را بررسی کنید تا احتمالا خط و خش، فرورفتگی ها، رنگ شدگی ها، قسمت های خراب و شکسته بدنه و اتاق را ببینید. همچنین بررسی وضعیت کلی لاستیک ها نیز در این قسمت باید انجام شود.

بررسی میزان کارکرد

هرچند کارت های جدید گارانتی محصولات به صورت الکترونیکی در آمده است، اما اگر خودروی مورد نظر شما برای خرید همچنان در گارانتی شرکت تولیدکننده قرار دارد یکی از بهترین کارها مشاهده فهرست سرویس های انجام شده روی آن طی این مدت است؛ در عین حال بررسی کارکرد خودرو و میزان صحت آن از مواردی محسوب می شود که به کمک همین سرویس های گارانتی بخوبی قابل انجام است.

بررسی فنی

افراد زیادی مدعی اند که خود به تنهایی قادر به تشخیص عیوب فنی خودرو هستند، ولی حداقل در نیمی از موارد این ادعا نتیجه مثبتی به همراه ندارد. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان تنها برای خرید یک خودروی کارکرده نروید، چرا که برآیند اطلاعات فنی دو یا چند نفر در بیشتر موارد بهتر از تصمیم گیری به تنهایی است. در عین حال اگر شرایط نیز مهیا باشد، درخواست از یک مکانیک ترجیحا آشنا برای همراهی با شما یا مراجعه به یک تعمیرگاه به منظور بررسی فنی به طور حتم اگر خودرو دچار ایراد باشد، از هزینه هایی که در آینده برای این خودرو خواهید کرد، می کاهد.

خرید طی روز

بهترین کار این است که برای خرید خودرو و به عبارت بهتر، هر کالایی، از روشنایی روز استفاده کنید، چرا که فقط در این زمان است که براحتی می توان به بررسی بدنه خودرو با دقت بالا در خصوص خط و خش و تصادفات اقدام کرد. به هر صورت در شب به واسطه کاهش قدرت دید، خستگی خریدار و عوامل دیگر، تصمیم برای خرید خودرو توصیه نمی شود.

فروشنده

شاید بگویید قصد خرید خودرو را دارید نه فروشنده آن را! ولی همیشه رابطه مستقیمی بین یک خودرو و صاحب آن وجوددارد. بنابراین برای هر افزایش اطمینان در صحت خرید خود تا حد امکان بی واسطه خرید کنید، زیرا مشخص نیست شما دست چندم این معامله قرار دارید. خرید کالا از افرادی که دارای شخصیت بالای اجتماعی هستند، ریسک کمتری نسبت به برخی افراد دیگر دارد.
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *