استان 11 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار : دولت نسبت به اتمام پروژه هاي راهسازي ،راه آهن و سدسازي گيلان اهتمام جدي دارد

به گزارش آفتاب ايران استاندار گيلان در اين نشست افزود : برای تکمیل راه آهن 500 میلیارد تومان دیگر نیاز است که به رغم محدودیت اعتباری دولت برای سال آینده 280 میلیارد تومان اختصاص داده است.

 
استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات فراوان رئیس جمهوری مبنی بر ادامه‌ی ساخت راه آهن رشت- قزوین به آستارا و بندرانزلی گفت : بدون اتصال راه آهن به این دو شهرستان این راه آهن اقتصادی نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد : در صورتیکه بتوانیم از اعتبارات فاینانس استفاده کنیم ساخت راه آهن با سرعت بیش‌تر ادامه می‌یابد و در این زمینه رئیس جمهوری چین در آینده‌ی نزدیک به ایران سفر می‌کند و یکی از محورهای مذاکره درخصوص استفاده از فاینانس برای پروژه‌های بزرگ است.

استاندار گیلان به بیان اینکه تکمیل 11 کیلومتر آزاد راه و رفع ترافیک سنگین در این محور یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان است که هم اکنون این پروژه در دو فاز 900 متر توسط راه و شهرسازی استان و 3 هزار و 400 متر توسط بخش خصوصی در حال اجراء است گفت : وزارت راه و شهرسازی قول داده 8 ساخت  کیلومتر باقيمانده را به عنوان فاز سوم تا پایان سال به مناقصه ببرد.
 
استاندار گیلان خاطر نشان کرد : پس از سفر معاون اوّل رئیس جمهوری نیز 60 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل یازده کیلومتر اختصاص یافت.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : پروژه‌ی دیگری که برای کاهش بار ترافیکی در ورودی استان در حال اجراء است تعریض و چهار بانده کردن محور منجیل به رودبار است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان در ادامه تشریح وضعیت پروژه‌های بزرگ گیلان پیگیری برای تسریع در ساخت سدهای شفارود و پلرود را به منظور تأمین آب کشاورزی استان عنوان کرد و گفت : با جدیت به دنبال اجرایی شدن ساخت سدهای دیورش، لاسک و دیلمان نیز هستیم.

 

 

 

 

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : اگر قصد توسعه‌ی بخش کشاورزی را داریم باید با جدیت به دنبال ساخت سدهای استان باشیم تا بتوانیم منابع آب کشاورزی را پایدار کنیم چرا که ذخیره‌ی سد سفیدرود کفاف نیاز استان را نمی‌دهد.
وی افزود : بر همین اساس سد شفارود نخستین پروژه‌ی کشور بود که سال گذشته استفاده  اعتبارات فاینانس را جذب کرد.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه میزان بیکاری گیلان از 16 درصد به 12 درصد و تورم استان نیز از میانگین کشوری کمتر است گفت : این موفقیت‌ها با آرامش و همدلی مناسب در استان بدست آمده است که بی شک نقش ائمه جمعه بویژه نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در مورد حفظ آرامش استان بسیار پررنگ است.

وی همچنین با بیان اینکه پایبندی به اصل ولایت فقیه مهم ترین شرط انتصاب مدیران است گفت : در کنار داشتن این شرط اساسی مدیران باید با سیاست های دولت همگام باشند چرا که بدون همراهی مدیران نمی توان کارهای خدمت رسانی به مردم را به پیش برد.

 

 

 

 

نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت با بيان اينکه امامان جمعه حافظان حدود الهي هستند از آنها خواست تا در مسايل جزيي شخصا ورود نکنند بلکه با بررسي شرايط و در نظر گرفتن مصالح مردم، از تريبون نماز جمعه  نکات لازم را به مديران تذکر دهند.

ايت الله قرباني با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه براي ترويج تعاليم اسلامي و ارتقاي سطح فرهنگ در جامعه به ويژه  بين نسل جوان، خطاب به امامان جمعه استان گفت:” براي انجام کارهاي علمي و تاليف کتاب هاي ارزشمند تلاش کنيد و با برگزاري درس هاي تفسير، اخلاق وتاريخ در

مساجد به ارتقاي دانش مذهبي در جامعه بيش از پيش کمک کنيد.

 

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *