استان 09 اردیبهشت 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ریاست دانشگاه: حفظ و ارتقای سلامت ، نباید محدود به ایام خاصی شود

در این مراسم ریاست دانشگاه ، با بیان اینکه بحث خودمراقبتی و حفاظت از کالبد از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است، اظهار کرد: متاسفانه  رویکرد خودمراقبتی در اعصار مختلف مورد بی توجهی قرار گرفته است و درعصر حاضر شاهد بروز انواع بیماریها هستیم . دکتر برزیگر  با اشاره به شعار بهداشتی امسال اظهار داشت: هرساله از سوی سازمان بهداشت جهانی شعاری در نظر گرفته میشود و امسال نیز شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره ، عنوان شده است ولی به اعتقاد بنده، شعار از تولید به مصرف شایسته تر می نمود زیرا بسیار ی از بیماریها در مراحل محتلف تولید و توزیع در زنجیره غذایی وارد می شود.     از سوی دیگر  حفظ و ارتقای سلامت را نباید محدود به ایام خاصی از سال نمود. بلکه در هر لحظه از زمان انسان باید با رویکرد خودمراقبتی در طول زندگی پیش برود . ولی گرامیداشت این ایام و انجام فعالیت‌های اطلاع رسانی و آموزشی می‌تواند در حساس سازی و جلب مشارکت مردم به‌ویژه گروه‌های هدف نقش موثری داشته باشد

وی سرچشمه بسیاری از بیماریهای قلبی را پرخوری و خوردن غذاهای نامناسب ذکرد کرد و افزود: باید در انتخاب نوع و اندازه مواد غذایی دقت بیشتری شود تا بتوانیم از ابتلا به انواع بیماریها بویژه بیماریهای قلب و عروق پیشگیری کنیم.

 دکتر برزیگر با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول نظام سلامت یک انقلاب در عرصه بهداشت و درمان کشور بودکه  منجر به کاهش هزینه های درمان شد و میزان رضایمتندی مردم را تا حد زیادی نیز افزایش داد.

ریاست دانشگاه  باشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری و وزیر بهداشت به استان گیلان گفت: وزیر محترم بهداشت در سفر اخیر خود به استان گیلان از  ساعات اولیه ورود خود  تا ساعات اولیه بامداد روز بعد، از مراکز درمانی مورد بازدید قرار داد که  این نشانگر عشق خدمت به مردم است، بنابراین باید قدرشناس تلاش ایشان باشیم و کارهای بزرگی که در این عرصه صورت گرفته نباید تحت الشعاع مشکلات کوچک قرار گیرد.

دکتر برزیگر ضمن تشکر از حضور گسترده مسئولین استانی و دانشگاهی در  همایش، آن را نشانگر اهمیت دادن مسئولین استان به بحث بهداشت و درمان دانست.

دکتر نقی پور معاون بهداشتی دانشگاه نیز با اشاره به روزجهانی بهداشت(18فروردین ماه) اظهار کرد: چندسالی است که از سوی وزارت بهداشت،  هفته سلامت ( یکم الی هفتم اردیبهشت ماه)نیز جهت اجرای برنامه های مختلف در نظر گرفته شده است . وی باظهار خرسندی از در اولویت قرار گرفتن  بحث امنیت و بهداشت مواد غذا یی از سوی وزارت بهداشت تصریح کرد: بحث ایمنی مواد غذایی همواره از دغدغه های روزمره مردم و مجموعه بهداشت و درمان بوده است.

دکتر نقی پور خاطرنشان کرد:  با توجه به اکوسیستم شکننده استان گیلان، جلوگیری از انتقال آلودگی به زنجیره غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دکتر نقی پور با اشاره به تاکید استاندار گیلان جهت رفع مشکلات آلودگی استان  گفت: با توجه به اینکه راه حل رفع آلودگی بسیار پیچیده و درازمدت است، طی تصمیاتی که در جلسات متعدد اتخاذ شد، در  خصوص چگونگی دفع زباله های عفونی و غیرعفونی ، جهت حفاظت از موادغذایی و آب آشامیدنی در آینده اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

سپس دکتر آشوبی ضمن ارائه دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در یکسال اخیر ،کاهش هزینه های درمان از جیب مردم، ارتقاء خدمات بیمارستانی و افزایش زایمان های طبیعی را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد.

گفتنی است: تقدیر از 48نفر فعال سلامت، برگزاری کارناوال   و اجرای سرود مهدکودک ، پخش کلیپ و اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این همایش بود./ن

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *