ورزشی 25 مرداد 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سرنوشت برانکو پس از قعرنشینی سرخپوشان؛ اظهارات اعضای هیئت مدیره پرسپولیس

آفتاب شمال : سخنگوی باشگاه پرسپولیس و یک عضو دیگر هیئت مدیره این باشگاه بر لزوم حمایت از سرمربی تیم فوتبال این باشگاه تأکید کردند.


حسین عبدی بعد از جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشتباهاتی در این یکی دو بازی اخیر از سوی داوران علیه پرسپولیس انجام گرفته است. در جلسه امروز قرار شد باشگاه به شکلی از منافع خود در این مسئله حمایت کند و حداقل برای هفته‌های آینده از این اتفاقات علیه تیم جلوگیری شود. مورد دیگر مسئله مالی و تأمین منابع مالی برای تیم بود که در مورد آن هم در هیئت مدیره بحث شد.

وی در خصوص حملاتی که این روزها به برانکو ایوانکوویچ می‌شود و اظهاراتی که در مورد آینده او در پرسپولیس می‌شود، گفت: بارها صحبت کرده و گفته‌ام که دیدگاه هیئت مدیره و مدیر باشگاه حمایت از سرمربی و عوامل تیم است. لیگ تازه آغاز شده و باید از این تیم حمایت شود البته این به این معنی نیست که نظارت نکنیم. باشگاه کمیته‌هایی دارد که باید از آن کمک فنی بگیریم، هنوز زود است بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حسین هدایتی در فضای مجازی اعلام کرده که می‌خواهد بلیت‌های بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن در هفته چهارم لیگ برتر را خریداری کند و آیا به نظرتان این مسئله حمایتی است یا به نوعی برای ایجاد حواشی، گفت: ما باید شرایط حمایتی داشته باشیم، اما بعضی مواقع چنین مسائلی اتفاق نیفتاده است و ضربه زده است. بعضاً حسن نیت‌هایی هم وجود داشته که ممکن است به تیم ضربه بزند. اگر هدایتی می‌خواهد این کار را انجام دهد، اشکالی ندارد و به نوعی حمایت است.

عبدی در واکنش به این پرسش که «آیا قرار است از اختیارات برانکو کم شود تا حدی که دستورات تعویض را فردی دیگر از روی نیمکت پرسپولیس صادر کند؟»، گفت: اصلاً این موضوع صحت ندارد. این خیلی ساده است که یک مربی حرفه‌ای هیچ وقت اجازه نخواهد داد کسی در کارش دخالت کند و در همه تصمیمات فنی خودش حرف اول و آخر را خواهد زد. برانکو هم قطعاً یک مربی حرفه‌ای است، اینکه شما می‌گویید قرار شده دستور تعویض را یکی دیگر صادر کند خیلی بد است که به چنین موضوعاتی بپردازیم.

وی درباره اینکه آیا عملکرد ایمان صادقی در پرسپولیس راضی‌کننده بوده است یا نه و آیا او توسط برانکو جذب شد یا خیر؟، تأکید کرد: برانکو فصل پیش شش هفته قبل از اتمام لیگ هدایت پرسپولیس را در دست گرفت تا برنامه‌هایش را برای فصل بعد به مدیریت باشگاه تحویل دهد، او برای چند ماه آخر فصل به ایران نیامد، بلکه در واقع برای فصل آینده که این فصل باشد کارش را در پرسپولیس شروع کرد.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: یک مربی حرفه‌ای در چنین شرایطی لیستی را برای فصل بعد خود انتخاب می‌کند، کاری که برانکو کرد، باشگاه نیز تلاش کرد تمام بازیکنان مدنظر برانکو را جذب کند اما نفراتی بودند که به خاطر مشکلات سربازی و قراردادی که با باشگاه خود داشتند نتوانستند به پرسپولیس بیایند. در این بین بازیکنی مانند لوکا ماریچ با اصرار برانکو به پرسپولیس آمد و باید به این مربی حق داد که نفرات مدنظرش را خودش انتخاب کند.

عبدی تأکید کرد: باشگاه پرسپولیس برای برآورده کردن خواسته‌های برانکو نهایت تلاش خود را انجام داد، اما وقتی محمد نوری با باشگاهی دیگر قرارداد می‌بندد و می‌رود دیگر کاری از دست مدیریت باشگاه و سرمربی تیم برنمی‌آید.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در این باره افزود: شاید وقتی زمانش برسد باشگاه لیست خرید برانکو را اعلام کند. این کار از نظر من اصلاً غیرمنطقی نیست. در خط دروازه برانکو اعتقاد شدیدی به سوشا مکانی دارد و برای اینکه او سه بازی محروم بود، نیاز به دروازه‌بانی داشتیم که بتواند به عنوان یک دروازه‌بان دوم در تیم حضور پیدا کرده و در سه بازی اول در ترکیب اصلی قرار بگیرد، ضمن اینکه این بازیکن باید با نظر برانکو جذب می‌شد.

عبدی در پاسخ به این پرسش که «آیا تی هومیر مربی بدنساز پرسپولیس با این تیم قطع همکاری کرده است؟»، خاطرنشان کرد: طی گزارشی که طاهری به هیئت مدیره ارائه داد مربی بدنساز تیم به خاطر اینکه تازه ازدواج کرده برای زندگی در ایران با مشکل خانوادگی مواجه است و از این رو خواهان قطع همکاری با باشگاه شده است، این قطع همکاری هنوز صورت نگرفته اما ممکن است رخ دهد.

وی درباره جذب بازیکن عراقی نیز تصریح کرد: در مورد مسائل فنی من صحبت نکنم بهتر است. هر مربی در جذب بازیکن سلیقه خاص خودش را دارد و برانکو تصمیم می‌گیرد چه بازیکنی به پرسپولیس بیاید.

عبدی در واکنش به این موضوع که چرا باشگاه پرسپولیس هیچ عکس‌العملی نسبت به اشتباهات داوری علیه سرخپوشان انجام نمی‌دهد، تأکید کرد: ما در همین جلسه امروز تصمیم گرفتیم بیانیه‌ای را آماده و اعتراض خود را با رعایت مسائل حقوقی به اشتباهات داوری که در بازی‌های اخیر علیه تیم‌مان بوده است، اعلام کنیم. ما این نامه را به کمیته داوران خواهیم داد تا از این پس شاهد اشتباهات داوری علیه تیم‌مان نباشیم.

وی افزود: در همین بازی با سپاهان یک پنالتی به سود ما به خاطر خطایی که روی عالیشاه صورت گرفت، اعلام نشد، اما در یک صحنه که از نظر من با این صحنه قابل مقایسه نبود، داور به سود حریف اعلام پنالتی کرد. در واقع اگر قرار بود پنالتی گرفته شود صحنه‌ای که روی بازیکن ما خطا شد خیلی پنالتی‌تر بود. در بازی قبل نیز داور هادی نوروزی را به خطایی اخراج کرد که همین خطا را بازیکن حریف هم مرتکب شده بود اما داور به سادگی از کنار آن گذشت. تصمیم‌های اینچنینی که با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است، نه تنها به ما بلکه به همه تیم‌ها ضربه می‌زند، نباید شاهد چنین نوساناتی در تصمیمات داوری باشیم. ما به این مسائل اعتراض خواهیم کرد تا از این پس شاهد چنین اشتباهاتی نباشیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در واکنش به این قضیه که آیا بازی با ذوب‌آهن فرصت آخر برانکوست، گفت: باشگاه دیدگاه کاملاً حمایتی از سرمربی تیم دارد. ما حمایت منطقی و عاقلانه از برانکو و تیمش خواهیم کرد تا نمودار پیشرفت را در تیم شاهد باشیم. نمی‌شود قبل از یک بازی حساس به مربی گفت این بازی فرصت آخر توست، چنین مسئله‌ای استرس را در نزد کادرفنی بالا می‌برد.

عبدی تأکید کرد:‌ در سال‌های گذشته هواداران پرسپولیس به بهترین شکل تیم را مورد حمایت قرار دادند، مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا که این حمایت به اوج خود رسید. ما انتظار داریم که آنها همچنان از تیم حمایت کنند و تیم نیز این وظیفه را دارد که خواسته‌های هواداران را برآورده سازد، چرا که آنها پتانسیل اصلی باشگاه هستند، امیدوارم در آینده طوری نتیجه نگیریم که شرمنده هواداران باشیم. من دست تک‌تک هواداران را می‌بوسم و امیدوارم در آینده تیم‌های بزرگ دنیا به ایران بیایند تا هواداران ما را از نزدیک ببینند و ما بار دیگر به تماشاگران خود ببالیم.

 

    گرشاسبی: برانکو کارش را بلد است، هیئت مدیره هم از او حمایت می‌کند

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد که هیئت مدیره این باشگاه از سرمربی کروات خود حمایت خواهد کرد.

حمیدرضا گرشاسبی در خصوص اینکه آیا اختلافی بین اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و برانکو وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: به هیچ عنوان اختلافی بین اعضای هیئت مدیره و همچنین برانکو وجود ندارد. باشگاه و هیئت مدیره به برانکو اعتماد کرده‌اند و برانکو هم مربی بزرگ و کارکشته‌ای است.

وی ادامه داد: پرسپولیس در سه بازی گذشته بد بازی نکرده و از نظر فنی شرایط خوبی داشته اما متاسفانه در بازی‌های گذشته ضعف داوری بسیار مشهود بود. نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال به این مسئله ورود نمی‌کند و اجازه می‌دهد حق تیم مردمی به نام پرسپولیس خورده و ضایع شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: کاری ندارم که یک تیم چطور چند بازی پشت سر هم میزبان است اما اگر در همین بازی آخر مقابل سپاهان شکست خوردیم به خاطر مشکلات داوری بود. کاری به مسئله حضورم در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ندارم اما در جایگاه رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران پیگیر این هستم که چرا حق پرسپولیس در بخش داوری خورده شده است.

گرشاسبی با بیان اینکه باشگاه با مشکلات مالی روبه‌رو است و باید به ما کمک شود افزود: معتقدم پرسپولیس آینده بسیار خوبی خواهد داشت. تیم جوان و دونده است و در بخش هجومی هم عالی کار می‌کند. در این سه بازی هم پرسپولیس بد آورده و هم مشکلات داوری زیاد بوده در مجموع هیچ اختلافی بین برانکو و هیئت مدیره وجود ندارد و معتقدم آینده برانکو بسیار روشن است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور پرسپولیس در رده شانزدهم جدول او را نگران نمی‌کند گفت: تازه 3 بازی از لیگ گذشته و نمی‌شود از الان ارزیابی انجام داد. قطعا با یک برد و 3 امتیاز جایگاه تیم در جدول تغییر خواهد کرد. هواداران باید کمی صبور باشند و از تیم حمایت کنند تا در آینده وضعیت بهتر شود.

گرشاسبی با تاکید بر این مسئله که هیئت مدیره از ایوانکوویچ حمایت خواهد کرد در پاسخ به این سوال که این حمایت از برانکو تا هفته ششم خواهد بود عنوان کرد: اصلا این مسئله درست نیست چون برانکو کارش را بلد است و ما مشکلی از این بابت نداریم. واقعا خیلی زود است که بخواهیم در این خصوص حرف و یا تصمیم‌گیری کنیم هر چند هیچ حرفی هم وجود ندارد. ( تسنیم )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *