اجتماعی 12 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تعامل مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با مديرکل كميته امداد استان در خصوص اشتغالزایی

بررسی راههای همکاری متقابل در جهت اجرای هرچه بهتر طرح توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امدادساکن مناطق محروم


به گزارش آفتاب شمال : در راستای بررسی راههای همکاری متقابل در جهت اجرای هرچه بهتر طرح توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امدادساکن مناطق محروم ، مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان با مديرکل كميته امداد این استان در دفتر کار وی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه 28 هزار و 600نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در گیلان ساکن مناطق محروم می باشند ، گفت : در 12 شهرستان محرومی که در گیلان وجود دارد در هر شهرستان یک روستا به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است که تا کنون 75 خانوار در این روستاها شناسایی شده اند که برای آموزش و اشتغال و توانمندسازی آنان برنامه ریزی می شود.

علیرضا محمدی همچنین به محدودیت منابع در شهرستانها اشاره کرد و افزود   : این محدودیتها از دلایل مانع اجرای هرچه بهتر این طرح می باشد که فرمانداران شهرستان که مسئولیت اجرایی این طرح را به عهده دارند باید تدابیر بیشتر و بهتری را در این زمینه اتخاذ نمایند.

وی در ادامه به بیان اهمیت آموزش فنی و حرفه ای مددجویان پرداخت و گفت: سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای آموزش 14 هزار نفر از مددجویان گیلانی هزینه شده است که این خود گویای اهمیت آموزش برای ایجاد طرح اشتغال پایدار از سوی مددجویان می باشد.

در ادامه این دیدار عطایی پور مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان نیز با اشاره به تعامل خوب کمیته امداد با سازمان فنی و حرفه ای در راستای آموزش مددجویان گفت : مراکز فنی و حرفه ای در شهرستانها ، پایگاههای این سازمان بوده که در اجرای هر چه بهتر این طرح در کنار کمیته امداد قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از ظرفیتهای خارج سازمان نیز برای آموزش مددجویان بهره گرفت افزود: بالغ بر 800 آموزشگاه فعال فنی و حرفه ای در استان آمادگی ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را دارند.

عطایی پور همچنین به استفاده از کارآفرینان موفق در کشور به عنوان مربی آموزشی مددجویان مستعد اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: این مربیان به عنوان الگوی موفق می توانند انگیزه مضاعفی را در مددجویان برای ایجاد اشتغال پایدار با توجه به ظرفیتها و امکانات نوین به وجود آورند.

لازم به ذکر است در این نشست مقرر گردید تفاهم نامه همکاری بین دوسازمان جهت بهره گیری از ظرفیتهای موجود در سازمانها برای اجرای هر چه بهتر طرح توانمندسازی مددجویان مناطق محروم منعقد شود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *