سیاسی 15 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مرتضوی کیاسری تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات با کاهش ریزش ها و رد صلاحیت ها/ائتلاف بر اساس خودی و غیر خودی

مشارکت حداکثری در انتخابات با کاهش ریزش ها و رد صلاحیت ها/ائتلاف بر اساس خودی و غیر خودی


 

به گزارش آفتاب شمال : رییس شورای مرکزی وسیاستگذاری مجمع جانبازان وایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ایجاد امکان حضور حداکثری نامزدها با سلایق و علایق گوناگون، کاهش ریزش ها و پرهیز از رد صلاحیت سلیقه ای، نقش موثری در افزایش مشارکت دارد.

حجه الاسلام والمسلمین علی اکبر مرتضوی کیاسری افزود: هرچه مشارکت حداکثری بیشتر باشد برای حاکمیت در صحنه های داخلی و بین المللی موثر است و هر نظامی که از میزان پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد، حکایت از اقتدار نظام خواهد بود .
وی ادامه داد: اگر مشارکت حداکثری را از زاویه حفظ حدود و ثغور مرزها، امنیت داخلی، اقتدار برون مرزی، مقابله با توطئه دشمنان و حفظ وفاق و وحدت ملی بنگریم ضرورت است و حرکت در این مسیر یک ضرورت انقلابی، اسلامی، فردی و اجتماعی است .
این فعال سیاسی اضافه کرد: معتقدم مشارکت حداکثری را باید از ایجاد امکان مشارکت همه سلایق، عقاید و نگاه های گوناگون به وجود آورد و باید دایره باز شود تا افراد با افکار گوناگون و در محوریت قانون و معتقد به رهبری و نظام وارزش های انقلاب پا به عرصه بگذارند .
رییس شورای مرکزی مجمع جانبازان وایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به این که هرچه ریزش ها و رد صلاحیت ها کمتر باشد، موجب ظهور مشارکت حداکثری خواهد شد، خاطر نشان کرد:
مرتضوی کیاسری اضافه کرد: تلاش برای وحدت و آرامش در جامعه می تواند موجب آگاهی و پیگیری بهتر و دقیق تر مردم نسبت به کاندیداهای معرفی شده شود و همین موضوع، انگیزه ای برای مشارکت حداکثری در صحنه انتخابات ایجاد خواهد کرد .
وی با بیان این که دست اندرکاران از رد صلاحیت ها به روش های گوناگون خودداری کنند، گفت: از طرفی باید بهداشت روانی جامعه نیز حفظ شود و گروه ها و جناح ها از حمله به یکدیگر و تخریب طرف مقابل خودداری کنند و در جهت ارایه برنامه و ایجاد آرامش حرکت کنند .

**معیار برای ائتلاف خودی و غیر خودی است
رییس شورای مرکزی مجمع جانبازان وایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به این که شرط ما اصولگرایی، اصلاح طلبی یا مستقل بودن برای ائتلاف در انتخابات آینده نخواهد بود، گفت: بر اساس نگاه رهبر معظم انقلاب، خودی و غیر خودی بودن، محور شناسایی افراد برای این تشکل خواهد بود .
مرتضوی کیاسری درباره برنامه های مجمع برای انتخابات آینده افزود: لیست این تشکل در انتخابات از میان افرادی با سلایق مختلف است که پایبند به ارزش های انقلاب، رهبری، نظام ، استکبار ستیزی و حفظ منافع ملی باشند .
وی ادامه داد: اعضای ایثارگر و جانباز مجمع نیز افرادی معتقد به ارزش های انقلاب هستند و از میان کاندیداها افرادی را که معتقد به مردم، جمهوریت، اسلامیت ورهبری باشند شناسایی وبه مردم معرفی خواهند کرد.

** انتخابات حزبی از ظهور تشکل های خلق الساعه جلوگیری می کند
رییس شورای مرکزی مجمع جانبازان وایثارگران انقلاب اسلامی درباره ظهور تشکل های صرفا انتخاباتی نیز گفت: تا زمانی که انتخابات حزبی نداشته باشیم که براساس برنامه احزاب، مردم کاندیدای خود را انتخاب کنند، شاهد ظهور تشکل های شب انتخاباتی خواهیم بود .
مرتضوی کیاسری افزود: اگر مردم افراد را از پنجره احزاب انتخاب کنند در نتیجه کاندیداها نیز پاسخگو خواهند بود و مردم نیز می توانند مطالبات خود را پیگیری کنند .
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد در کشور انتخابات فردی است و وقتی افراد کاندیدا می شوند احزاب نیز از آنها حمایت می کنند و مردم نیز نمی دانند که باید مطالبات خود را از حزب یا فرد پیگیری کنند و وقتی افراد از احزاب استفاده کردند پس از انتخاب شدن، مدعی حمایت هیچ حزبی نمی شوند .
رییس شورای سیاستگذاری مجمع جانبازان وایثارگران انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر احزاب و فرهنگ تحزب در جامعه تقویت شود و مردم احزاب را بشناسند هم حق مردم محفوظ تر و هم شرایط انتخابات از سلامت بیشتری برخوردار خواهد بود .

** فتیله خانه احزاب در دولت گذشته پایین کشیده شده بود
مرتضوی کیاسری درباره حمایت دولت در راه اندازی خانه احزاب نیز گفت: دولت یازدهم اقدام مثبتی در راه اندازی خانه احزاب داشت اما معتقدم خانه احزاب تعطیل نبود بلکه به دلیل عدم بهره مندی دولت های نهم ودهم فتیله آن پایین کشیده شده بود .
وی با بیان این که وزارت کشور تلاش خوبی در ادامه فعالیت این خانه داشته است، افزود: برای ادامه فعالیت باید ابزار لازم نیز در اختیار خانه احزاب قرار داده شود و نیازمند امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هستیم . (ایرنا )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *