استان 16 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آخرين روزهاي برداشت خوشه هاي طلايي برنج در گيلان

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان اعلام كرد تا كنون بيش از 95 درصد از  238 هزار هكتار از شاليزارهاي گيلان درو شده است.


به گزارش آفتاب شمال : حبيب جهانساز با بيان اينكه امسال 89 درصد از زارعين مطابق با تقويم زراعي پيش بيني شده كشت محصول را انجام داده‌اند گفت : كشاورزاني كه تقويم زراعي را انجام ندادند در برداشت محصول خود هم دچار عارضه خشكسالي و هم بارندگي را تجربه كردند.
وي با اشاره به عملكرد 1 ميليون و 160 هزارتني برداشت برنج درسال گذشته، تصريح كرد: ميزان توليدات برنج نسبت به سال گذشته تغيير محسوسي نداشته و پيش‌بيني مي‌شود كه اين رقم امسال با 10 درصد كاهش به 1 ميليون و 150 هزار تن برسد.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان در مورد كاه و كلش ناشي از خرمن برنج گفت: اتحاديه دامداران درجهت جلوگيري از آتش سوزي‌، جلوگيري از بيماري و جلوگيري از ايجاد خطر براي محيط زيست، با ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، امكان برداشت ماشيني ومكانيزه برنج را فراهم كرده تا كاه و كلش بسته‌بندي  و به راحتي قابل خريد و فروش باشد.
حبيب جهانساز با بيان اينكه زمين‌هاي كشاورزي بعد از برداشت برنج، قابليت كشت دوم را نيز دارا هستند خاطرنشان كرد: برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه امسال نيز همچون سال هاي گذشته 52 هكتار از اين مزارع را به كشت راتون وانواع سبزيجات غده اي اختصاص دهيم.15/6/94

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *