بین الملل 17 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

توسعه صنعت گردشگری با صدور الکترونیکی ویزا

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تسهیلات اعطای ویزا برای اتباع ۱۹۰ کشور در فرودگاه های کشور از جمله راهکارهایی است که برای توسعه گردشگری در نظر گرفته شده است


به گزارش آفتاب شمال : مسعود سلطانی فر در دیدار با وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا بیان کرد: طی یک سال آینده سعی خواهیم کرد تا صدور ویزا برای گردشگران خارجی را به صورت الکترونیکی فعال کنیم.

وی گفت: هم اکنون تعداد 80 مکان و ابنیه تاریخی به هتل ها و رستوران ها در شهرهای مختلف کشور تبدیل شده اند و این سیاست را هم اکنون نیز با جدیت دنبال می کنیم و معتقدیم در همین زمینه نیز موقعیت برای مشارکت سرمایه گذاران اسپانیایی فراهم است.

سلطانی فر با تاکید بر حمایت سازمان میراث فرهنگی از بخش های خصوصی اسپانیا که در ایران سرمایه گذاری می کنند افزود: تلاش می کنیم با مشخص شدن نحوه همکاری ها از همان بدو ورود این شرکت ها موانع و مشکلات احتمالی را برطرف کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه به ارائه تسهیلات سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید به گردشگران اسپانیایی نیز اشاره کرد و گفت: تمدید پیش‌نویس سند همکاری های مشترک اقدامی ارزشمند است چراکه آخرین سند تفاهم نامه بین دو کشور مربوط به پنج سال گذشته می باشد.

*آمادگی اسپانیا برای ساخت ۳۰۰ هتل در ایران

خوزه مانوئل سوریا لوپز در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: شرکت های اسپانیایی برای تعامل با ایران در زمینه گردشگری آمادگی دارند و دولت اسپانیا نیز از آن حمایت و پشتیبانی می کند.

وی افزود: از سخنان رئیس جمهور ایران در سفر سال گذشته به اسپانیا پی بردم که دولت ایران اهمیت زیادی به وضعیت گردشگری و رونق این صنعت می دهد.

خوزه سوریا لوپز گفت: روابط بسیار مستحکمی بین تهران و مادرید در بخش جهانگردی در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود و این موضوع به نفع شرکت های هر دو کشور خواهد بود، بنابراین در این دیدار سه شرکت خصوصی از مادرید حضور دارند.

*گشایش اقتصادی بعد از تحریم ها

وزیر صنعت اسپانیا گفت: ظاهرا پس از توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها، گشایش زیادی در اقتصاد ایران بوجود می آید.

خوزه سوریا لوپز با اشاره به برخی همکاری های بین شرکت های اسپانیایی با ایران در گذشته افزود: تقاضا دارم دولت جمهوری اسلامی ایران تسهیلات و کمک های لازم را برای شرکت های خارجی در نظر بگیرد تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

*حمل و نقل، ارتباطات و توانایی سفر سه محور تفاهم نامه

وی با تاکید بر اینکه بخش جهانگردی طی سال های آینده به عنوان یکی از محرک های اصلی اقتصاد جهان بشمار خواهد رفت گفت: سازمان بین المللی جهانگردی رشد 4 و نیم درصدی سالیانه را در سرتاسر جهان در این زمینه پیش بینی کرده است.

خوزه سوریا لوپز بیان کرد: می توانیم پیش نویس تفاهم نامه ای را آماده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه دهیم تا در صورت توافق آن را به امضای دو کشور برسانیم؛ این تفاهم نامه بر اساس سه محور حمل و نقل، ارتباطات و توانایی سفر خواهد بود.

وی گفت: برای تحقق افزایش زمینه های گردشگری باید ارتباط گسترده تر بیشتری بین دو کشور صورت پذیرد و بر همین اساس نیز خواستار ارائه تسهیلات بیشتر برای اعطای ویزا به شهروندان هر دو کشور هستیم.

وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا همچنین در پایان از علاقه مندی دولت اسپانیا برای حضور رسمی در نمایشگاه گردشگری تهران خبر داد.( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *