سیاسی 23 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ظریف: ایران دیگر ذیل فصل هفتم شورای امنیت نیست

به گزارش آفتاب شمال : سیدحسین نقوی حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به برگزاری دهمین جلسه کمیسیون برجام در بعد از ظهر امروز تصریح کرد: ما امروز میزبان آقای ظریف وزیر امور خارجه و معاونانش سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی و حسن قشقاوی بودیم.

وی در خصوص محورهای بحث جلسه بعد از ظهر امروز افزود: موضوع اول بحث لغو تحریم‌ها بود که جامعه نیز به آن حساسیت دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از هدف‌های مذاکره هم لغو تحریم‌ها بود.

نقوی حسینی تصریح کرد: موضوع دوم بررسی قطعنامه های گذشته به ویژه قطعنامه 1929 و همچنین قطعنامه 2231 بود که مورد توجه اعضای کمیسیون قرار داشت لذا بحث‌هایی صورت گرفت و به دو سؤال نیز در خصوص خروج ایران از ذیل فصل هفتم شورای امنیت و همچنین موضوع وفق ماده 41 که حداقل در 10 بند قطعنامه به آن اشاره شده است پاسخ داده شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام توضیحات محمدجواد ظریف را بسیار خوب خواند و گفت: ایشان توضیحات کاملی در خصوص لغو تحریم‌ها به کمیسیون ارائه کرد و گفت که تحریم های مالی ، پولی و اقتصادی اتحادیه اروپا از روز اجرای برجام به طور کامل لغو خواهد شد.

وی افزود: آقای ظریف همچنین بیان کرد که اجرای تحریم های اولیه و ثانویه امریکا نیز متوقف خواهد شد و بعد از هشت سال رئیس جمهور امریکا موظف است که لغو تحریم‌ها را به کنگره ببرد و به تصویب برساند و ما نیز  موظفیم که پروتکل الحاقی را در مجلس مطرح کنیم.

نقوی حسینی همچنین در خصوص توضیحات ظریف در باره تحریم های شورای امنیت گفت: ایشان صراحتاً اشاره کرد که همه تحریم های مالی، پولی و اقتصادی قطعنامه قبلی از روز اجرا لغو خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه آقای ظریف گفت که ما کاملاً‌ از ذیل فصل هفتم خارج شده‌ایم تصریح کرد: وزیر امور خارجه اظهار داشت که اگر در بندها اشاره ای به وفق ماده 41 شده غیر از یک مورد تجویز برگشت پذیری، بقیه امتیازاتی است که در قبال لغو تحریم‌های قطعنامه‌های قبلی به ما داده شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *