اجتماعی 24 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وضعیت زباله و پسماند در دهستان جیرده شفت نامطلوب است

به گزارش آفتاب شمال به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان ، علی فرهی تکرمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت عصر روز دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با اشاره به برگزاری سومین جلسه کارگروه در سال جاری ، اظهار کرد: پسماند و زباله به یکی از دغدغه های اصلی  مسئولان شهرستان تبدیل شده است.
وی افزود: در شهرستان شفت گام های خوبی در بخش احمد سرگوراب و شهر شفت برداشته شده و شاهد نتایج مطلوبی هستیم البته هنوز این اقدامات کافی نمی باشد.   
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت خاطرنشان کرد: براساس آمار اعلام شده در بخش احمدسرگوراب 75 درصد و در شهر شفت نیز 49.5 درصد پیشرفت در زمینه پسماند و طرح تفکیک از باله برداشته شده که با تأکیدات استاندار تا پایان سال جاری همه شهرستان باید به صدردصد برسد .
وی گفت : البته هنوز در بخش های از شهرستان به ویژه در دهستان جیرده وضعیت پسماند و زباله نامطلوب و نیاز به یک اقدام اساسی می باشد.
فرهی در ادامه به سوزاندن کاه و کلش با توجه به فصل دروی محصول اشاره نمود و اظهار کرد: در طی این ایام با نظارت و  پایش 20 مورد تخلف در سطح شهرستان مشاهده گردید و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع داده شد.
  در ادامه این جلسه فرماندار شفت در خصوص عدم پیگیری برخی از مدیران در مورد مصوبات اظهار کرد: مصوبات کارگروه قانونی و قابلیت اجرا دارد.
وی با بیان اینکه به اجرای صورتجلسات بسیار حساس است ، افزود: مسئله پسماند یکی از خطوط قرمزمقام عالی دولت در گیلان است و جز تأکیدات ایشان می باشد.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه برای وی موضوع پسماند و زباله مهمتر از افتتاح یک کارخانه است ، خاطرنشان کرد: اعضای کارگروه باید در زمینه پسماند حساسیت لازم را داشته باشند.
وی با آتش زدن کاه و کلش توسط برخی از کشاورزان در این ایام اشاره و گفت: علی رغم تلاش زیادی که مسئولان مربوطه انجام داده اند اما برخی از کشاورزان به دلیل عدم آگاهی لازم اقدام به سوزاندن کاه و کلش و آلوده کردن محیط نموده اند.
محمودی با اشاره به تعامل دهیاران در سطح روستاها ، تصریح کرد: دهیاران باید همکاری و تعامل بسیار نزدیکی در این زمینه با دبیرکارگروه پسماند که به عهده ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان می باشد را داشته باشند.
وی به ارائه طرح جامع پسماند از سوی وزارت کشور به استانداری ها و فرمانداری ها اشاره نمودو اظهار کردکه این طرح برای شهرداران و بخشداران ارسال شده و آنها تا 15 مهر ماه فرصت پاسخگویی و جمع بندی این طرح را دارند.
فرماندار شفت در ادامه یکی از شاخص های این طرح را طرح تفکیک زباله از مبدأ برشمرد و گفت: وضعیت موجود در شهرستان خوب است ولی به وضعیت مطلوب نرسیده است.
به گفته وی خوشبختانه با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان وضعیت پسماند در شهر شفت از صفر درصد به 49.5 درصد رسیده که البته کافی و مطلوب نبوده ولی از وضعیت پیشین بهتر است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *