اجتماعی 25 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فوت ۳ زائر ایرانی مفقود تایید شد/ دفن ۲ زائر در مکه

سعید اوحدی در مورد شناسایی ۳ نفر از مفقودان باقی‌مانده حادثه مکه، افزود: با توجه به اینکه این افراد شرایط ویژه‌ای داشتند به همین دلیل برای سومین بار مدیر کاروان و هم‌اتاقی‌های این سه مفقود را به سردخانه برده و برای آخرین بار شناسایی آنها انجام و مشخص شد که جزو جان‌باختگان حادثه هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها به ۱۱ نفر رسیده است، گفت: از ۷ نفر مجروح حادثه نیز ۴ نفر مرخص و ۳ نفر در بیمارستان سعودی بستری هستند که ۲ نفر از آنها آخر هفته مرخص خواهند شد.

اوحدی در مورد انتقال اجساد فوت‌شدگان این حادثه به کشور، تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا در اسرع وقت این اجساد به کشور منتقل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون دو نفر از خانواده‌های این افراد درخواست کرده‌اند که در مکه به خاک سپرده شوند، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام ۳ نفر از خانواده‌های این افراد در موسم عمره انجام خواهد شد تا آنها بتوانند بر سر مزار عزیزان خود بروند.

به گفته وی، احتمال دارد بقیه خانواده زائران فوت‌شده نیز این درخواست را داشته باشند و به محض اطلاع به ما، شرایط دفن آنها مهیا خواهد شد.

اوحدی با تشکر از اطلاع‌رسانی به موقع سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری، گفت: با اطلاع‌رسانی به موقع و فعالیت شبانه‌روزی تیم مستقر توانستیم تعداد مفقودان را به سرعت شناسایی کنیم، این در حالی است که هنوز کشورهایی هستند که بیش از ۲۰ نفر مفقود دارند و هنوز آنها را شناسایی نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ کیسه اجساد فوت‌شدگان حادثه مکه در سردخانه‌ها وجود دارد که موفق به شناسایی نشده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تعداد زائران فوت‌شده از کشورهای مختلف در این حادثه به بیش از ۱۷۰ نفر رسیده است.

مریم آل‌طه بناب فرزند میرجواد از کاروان ۱۱۲۶۶ استان آذربایجان شرقی، فاطمه دامغانی از کاروان ۲۲۱۲۴ استان سمنان، کبری بیگم غفوری از کاروان ۲۲۱۲۴ از استان سمنان سه بانوی زائر ایرانی هستند که در حادثه روز جمعه مسجدالحرام جان باختند.  ( مهر )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *