بین الملل 28 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سفر صالحی به وین موفقیت آمیز بود

 

به گزارش پایگاه پایگاه آفتاب شمال :  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بهروز کمالوندی در خصوص اهداف سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران افزود: در چند ماه گذشته صحبتهای متعددی با آژانس انجام و در نهایت منتهی شد به نقشه راهی که بر اساس آن اقدامات و تدابیری نیز در دستور کار قرار گرفت.

بهروز کمالوندی افزود: در سفری که دکتر صالحی به وین داشتند صحبتهایی با آقای آمانو انجام گرفت که بر اساس آن قرار شد که ایشان سفری به ایران داشته باشند و در طول این سفر نیز موضوعات مرتبط با برنامه این نقشه راه پیگیری شود.

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای این سفر هستیم در ضمن نمایندگان عضو کمیسیون برجام نیز در صورت سفر آقای آمانو به ایران، درخواست دیدار با ایشان را مطرح کردند.

کمالوندی تأکید کرد: درخواست این ملاقات نیز در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم که در طول این سفر فرصت دیدار آقای آمانو با اعضای کمیسیون برجام فراهم شود و ایشان به سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهند.

وی تأکید کرد: آنچه مهم است این است که تدابیری که پیش بینی شده در راستای چارچوب های مورد نظر نظام است و در خصوص سفر آمانو به ایران نیز، بر اساس برنامه نقشه راه ترتیباتی را در نظر داریم که در نوع خود و در زمان خود اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: نباید به این گمانه زنی های رسانه های خارجی توجه کرد زیرا اینها ادعاهای جدیدی نیست و در گذشته نیز با اهداف خاصی مطرح شده است.

کمالوندی در ادامه در خصوص سفر دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به وین و دستاوردهای این سفر گفت: این سفر برای شرکت در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت و خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بود.

معاون سازمان بین المللی انرژی اتمی افزود: در این سفر دکتر صالحی و هیئت همراه برنامه بسیار فشرده ای داشتند و درخواستهای متعددی نیز از سوی کشورهای مختلف برای دیدار با هیئت ایرانی و مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و نیز همکاریهای اتمی مطرح شد.

کمالوندی افزود: در این سفر جلسات و درخواست ملاقاتهای متعددی از سوی کشورهای مهم اروپایی داشتیم که از آن جمله دیداری با مقامات اتحادیه اروپا انجام شد و توافقاتی نیز صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: دیدار و صحبتهایی با مقامات کشورهایی همچون بلغارستان،‌ چین، روسیه ،‌ ژاپن و کشورهای متعدد دیگر نیز در طول این سفر انجام گرفت.

کمالوندی افزود: این سفر همچنین فرصت خوبی بود تا جمهوری اسلامی ایران، مواضع خود را هم در ظرفیت ملی و هم در ظرفیت ریاست غیرمتعهدها مطرح کند.

وی با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی ایران در یکی از جلسات بعد از ظهر کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: من ریاست این جلسات را برعهده داشتم و در کل سفر بسیار موفقی بود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد در آینده بتوانیم طرح همکاری با کشورهایی که در این سفر با مقامات آنها دیدارهایی صورت گرفته، داشته باشیم و افق خوبی نیز در راستای طرح همکاری اتمی کشورمان با کشورهای مختلف مطرح شده است.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *