سیاسی 31 شهریور 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مراسم رژه نیرو های مسلح با حضور روحانی

به گزارش آفتاب شمال : رییس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آغاز هفته دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه ‘پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در دفاع مقدس 8 ساله تحقق یافت’، گفت:ما به ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می کنیم. ما ملتی منسجم هستیم و دست در دست هم ، از همه مشکلات عبور می کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده تر خواهیم ساخت.

رییس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آغاز هفته دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه “پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در دفاع مقدس 8 ساله تحقق یافت”، گفت:ما به ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می کنیم. ما ملتی منسجم هستیم و دست در دست هم ، از همه مشکلات عبور می کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده تر خواهیم ساخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم که روز سه شنبه در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه “پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در دفاع مقدس 8 ساله تحقق یافت”، اظهارداشت: قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما به خوبی از سرزمین و کشور خود نیز دفاع خواهیم کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه “نیروهای مسلح ما مظلومانه از کشور دفاع کردند”، گفت: فرمانده ای فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که همه ما به درایت، شجاعت و ایمانش افتخار می کنیم و این فرماندهی و این ایمان،میهن دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار، توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد.

دکتر روحانی همچنین به ضرورت مبارزه با تروریسم در منطقه اشاره و تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای منطقه در برابر تروریسم هستند.

دکتر روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که به درخواست برخی کشورها، آنان را درمبارزه با تروریسم یاری کرد، اگر خدای ناکرده در کشورهای دیگری نیز تروریست‌ها بخواهند جولان دهند، به آنها در برابر تروریست ها کمک خواهد کرد و ملت‌های منطقه می‌دانند که نمی‌توانند در مبارزه با تروریسم به غربی‌ها امیدی داشته باشند و تنها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که می توانند تروریست‌ها را قلع و قمع کنند.

رییس جمهوری در ابتدای سخنان خود، 31 شهریور هر سال را پس از سال 1359 همواره روزی پرافتخار برای نیروهای مسلح و ملت ایران معرفی کرد و گفت: بیگانگان فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب اسلامی که از دید آنها مصادف با تضعیف حاکمیت ، حکومت و نیروهای مسلح ایران بود، می‌توانند رویاهایی را که از سال‌ها پیش در ذهن می‌پروراندند،محقق کنند.

دکتر روحانی افزود: ملت ایران به رغم همه دشواری ها ، در سایه انقلاب زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری بود و با تحمیل جنگ، این ملت سرزنده‌تر از قبل نیز شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه “دفاع مقدس 8 ساله تاریخ‌ساز شد و برای همه درس آموز بود”، گفت: جنگ تحمیلی به رغم همه مشکلات و خسارت‌هایش، آثار گرانبهایی نیز داشت و اولین آثارش این بود که دفاع مقدس برای ما ملت‌ساز شد و ملت ایران در جریان این دفاع مقدس تبدیل به ملتی منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان شد.

رییس جمهوری ادامه داد: برخی فکر می‌کردند فقط باید با سرنیزه ملت‌سازی کرد و برای این طرز تفکر خود از تاریخ مثال می‌آوردند، اما در دوران پس از انقلاب اسلامی، دیدیم قدرت بزرگی که توانست ملتی متحد و منسجم بسازد، ایستادگی، مقاومت و دفاع در برابر متجاوزین بود و در دفاع مقدس شاهد بودیم که همه اقوام و مذاهب یکپارچه و در کنار هم و در صفی واحد، در برابر دشمن ایستادگی کردند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دفاع مقدس، ملت ایران را ملتی قوی، بزرگ و منسجم ساخت، تصریح کرد: بدخواهان ملت ایران، ما را متهم می‌کردند که ایران پس از انقلاب به دنبال ایجاد نظامی بنیادگرا و تحمیل خواسته‌های خود به همسایگان و دیگر ملت‌هاست، اما در جنگ تحمیلی مشخص شد چه کسانی به دنبال تجاوز هستند و کدام ایدئولوژی به دنبال تجاوز و مداخله است.

رییس جمهوری اضافه کرد: دفاع مقدس ایران نشان داد چه رژیمی علاوه بر ملت‌های همسایه و ملت خود، حتی به ملت‌هایی که در دوران تجاوز، حامی و پشتیبان آن بودند نیز رحم نکرد و اگر فرصت می‌یافت، به همه ملت‌های منطقه تجاوز می‌کرد.

دکتر روحانی گفت: دفاع مقدس به ما نشان داد که دین و اعتقاد به خداوند، ‌نه تنها منافاتی با عشق به میهن ندارد، بلکه عشق به میهن و دین در کنار هم هستند و در دوران دفاع مقدس شاهد هم‌افزایی‌های این دو عامل در کنار هم بودیم.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، پرافتخارترین دفاع در تاریخ این کشور تحقق یافت، خاطر نشان کرد: اگر همه قرون گذشته را مرور کنیم، خواهیم دید که در هیچ جنگ و دفاعی به اندازه دوران دفاع مقدس، ایمان، حماسه و ایستادگی به نمایش در نیامده است.

دکتر روحانی گفت: ارتش میهنی ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است و سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و مردم مؤمن این سرزمین سر برآورد، مایه افتخار این کشور هستند. جوانان برومند و انقلابی این سرزمین بدون آنکه دوره‌های پرطمطراق نظامی را گذرانده باشند، با ایمان و ابتکار، به مراتب بهتر و بالاتر از کسانی حماسه آفریدند که سالیان دراز دوره‌های متعدد نظامی را گذرانده‌ بودند.

رییس جمهوری افزود: آنجا که ایمان، جهاد، اجتهاد، فداکاری، عشق، عقل، تدبیر، مظلومیت و شجاعت در کنار هم قرار می‌گیرند، حماسه خلق می‌شود و نیروهای مسلح ما به معنای واقع کلمه مظلومانه و با دست خالی جنگیدند. سپاهی که تا پیش از آغاز دفاع مقدس در برابر تروریست‌ها و گروهک‌های مسلح مزدور در داخل کشور می‌جنگید و از انقلاب دفاع می‌کرد با آغاز دفاع مقدس با دست خالی در برابر مجهز‌ترین ارتش‌های منطقه ایستادگی درخشانی کرد و وقتی این سپاه دلاور در کنار ارتش قهرمان و سایر نیروهای نظامی و انتظامی و مردمی قرار گرفت، ‌این منظومه زیبا چنان طوفانی به پا کرد که از دل آن حماسه‌های بزرگ آفریده شد.

دکتر روحانی اظهار داشت: دشمنی که در ماه اول تجاوز پیشروی‌هایی داشت، با سد محکمی از مدافعان ایرانی مواجه شد که پس از همان ماه اول اولین عملیات تهاجمی را طراحی کرده و به قلب دشمن تاختند و در همان سال اول دفاع مقدس،نخستین حمله بزرگ را در عمل به فرمان امام راحل به اجرا درآورده و حصر آبادان را شکستند این ایمان قوی بود که همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، صیادها، بابایی‌ها، ستاری‌ها و شیرودی‌ها ساخت.

رییس جمهوری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یکبار هم پیش نیامد که به یک خلبان، مأموریتی سپرده شود و او سرپیچی کند و آنان همواره تلاش می‌کردند تا برای حضور در عملیات‌ها از هم سبقت بگیرند. زمانی که تصمیم گرفته شد به تلافی حملات هوایی و موشکی به تهران، بغداد را زیر غرّش هواپیماهای ایرانی بگیریم، خلبانان ما برای حضور در این عملیات که ریسک آن، بیش از 90 درصد بود، از هم سبقت می‌گرفتند. این ایمان، وحدت و اتحاد در میان نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا یعنی امام راحل آن افتخارات را آفرید و امروز نیز بحمدالله شرایط به همان شکل است و فرمانده‌ای هدایت نیروهای مسلح ما را برعهده دارند که همگی به درایت، شجاعت و ایمان ایشان افتخار می‌کنیم.

دکتر روحانی ادامه داد: این فرماندهی، ایمان، میهن‌دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار بود که توانست دفاعی بیافریند که به حق مقدس بود و مقدس هست.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه “ایران پس از انقلاب اسلامی به دنبال آن بود که در کنار همه همسایگان خود با دوستی زندگی کند و پیام انقلاب آن، رحمت، عدالت و استقلال برای همه بود”، خاطر نشان کرد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته و نداریم، اما قدرت‌های بزرگ یکی از همسایگان ما را وادار و آماده تجاوز به ایران کردند و فکر می‌کردند با این تجاوز قدرت این ملت بزرگ در هم شکسته می‌شود، اما ملت ایران که در 16 سال مبارزات انقلابی با تکیه بر ایمان و وحدت، با دست خالی به پیروزی رسید، در دوران دفاع مقدس نیز در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی دشمن با دست خالی ایستادگی کرد و امروز نیز همچنان همان راه را ادامه می‌دهد.

دکتر روحانی در ادامه گفت: ملتی بزرگ که نیروهای مسلح، مؤمن، باکفایت، دلیر و یکپارچه در کنار خود دارد، ملتی منسجم، مقتدر و مقاوم در برابر فشارها و تحریم‌هاست . این ملت رهبری با درایت و شجاع و دولتی برآمده از آراء خود ملت و دیپلمات‌هایی کارکشته، خلاق و باشهامت دارد که می‌توانند در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشینند و از همه حقوق ملت به خوبی دفاع کنند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه 70 سال از صدور اولین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌گذرد، افزود: اولین قطعنامه‌های این شورا در زمانی که بخشی از سرزمین ما در اشغال بیگانگان بود در دفاع از ایران صادر شد که دشمن را ملزم به خروج از ایران می‌کرد و اگر چه این شورا قطعنامه‌های ناصواب زیادی دارد و قطعنامه‌های ظالمانه و ناصوابی علیه ملت ایران دارد که ما به حق از آن گلایه داریم اما در این اواخر باز هم قطعنامه‌هایی صادر کرد که نسبتا در دفاع از حقوق ملت ایران مبنی بر رفع تحریم‌های ظالمانه بود.

دکتر روحانی اظهارداشت: ملت ایران در سایه وحدت و انسجام و تحت راهبری رهبری بزرگ و شجاع و با تکیه بر ایستادگی خود توانست در حالی که 6 قدرت بزرگ اصرار داشتند که در تمام ایران بیش از یکصد سانتریفیوژ فعال نباشد امروز 60 برابر آن یعنی بیش از 6 هزار سانتریفیوژ فعال داشته باشد و در حالی که دشمنان می‌گفتند در فردو نباید حتی یک سانتریفیوژ باقی بماند امروز هزار برابر آن تعداد سانتریفیوژ در فردو باقی می‌ماند و باز هم در حالی که 6 قدرت بزرگ می‌گفتند که رآکتور آب سنگین اراک باید برچیده شود، امروز موافقت کردند تا با مشارکت خودشان رآکتوری مدرن‌تر در اراک ساخته شود و این توفیقات تنها در سایه ملتی بزرگ، نیروهای مسلح قوی، دیپلمات‌های خلاق و لایق و هدایت‌های رهبر با درایت انقلاب اسلامی حاصل شد

در پایان سخنرانی رییس جمهوری، یگان‌های مختلف نیروهای سه‌گانه ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی از برابر جایگاه و در حضور دکتر روحانی رژه رفتند. ( پایگاه اطلاع رسانی دولت )
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *