اجتماعی 04 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران: دو ستاد با مسئولیت وزرای کشور و ارشاد برای پیگیری حادثه منا تشکیل شد

محمدباقر نوبخت عصر جمعه پس از جلسه فوق العاده هیات دولت که برای بررسی حادثه منا تشکیل شده بود، افزود: در این جلسه در خصوص حادثه منا و فاجعه غم انگیز کشتار مسلمانان بحث و گفتگو شد.
به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، وی افزود: غیر از انتقادی که به عدم مدیریت دولت عربستان برای فراهم کردن شرایط امور زائران فراهم شد، دو تصمیم مشخص در جلسه هیات دولت اتخاذ شد که یکی از تصمیم ها اعزام سریع هیاتی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مسئولان هلال احمر و هواپیمایی به عربستان برای مدیریت مسایل بود.
سخنگوی دولت گفت: تصمیم دوم این بود که ستادی در داخل کشور با مسئولیت وزیر کشور و تعدادی از وزرا تشکیل شود که این کارگروه نیز عصر امروز و پس از جلسه هیات دولت نخستین نشست خود را اغاز کرد.
سخنگوی دولت گفت : غیر از کشته شدن بیش از 131 نفر، مجروح شدن 85 نفر و مفقود شدن365 نفر از هموطنانمان در حال حاضر بیش از 65 هزار زائر ایرانی در عربستان هستند که حج آنان ناتمام مانده و نیاز است تا مدیریت شایسته ای برای این کار صورت بگیرد.
نوبخت افزود: همچنین این ستاد بررسی می کند که به چه صورتی با فوریت نسبت به انتقال پیکر جان باختگان عزیز به داخل کشور اقدام کند.
وی ادامه داد: باید برای مداوای مجروحان به سرعت عمل کنیم زیرا در عربستان تعداد کشته ها زیاد است و نوع مدیریت عربستان نشان داد که نمی توان از آن ها انتظار کار خاصی داشت که کارها را به نحو شایسته به فرجام برسانند.
سخنگوی دولت گفت: باید شرایطی فراهم شود تا زائران حج خود را به پایان برسانند؛ وزارت راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که این آمادگی را دارد که بسرعت زائران را به کشور منتقل کند.
نوبخت افزود: دولت همچنان عدم کفایت و سو مدیریت دولت عربستان را محکوم می کند و باید در نظر داشت که مساله تمشیت حج شاید اولویت بعدی عربستان باشد و بیشتر به مسایل دیگر می پردازند.( ایرنا )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *