استان 12 مهر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عقد تفاهم نامه همکاری کمیته امداد گیلان با اداره کل کتابخانه های عمومی استان

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه و همچنین به منظور ارتقاء سطح فرهنگی و فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده های تحت حمایت ، طی نشستی با حضور مدیرکل کمیته امداد گیلان و  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  ، تفاهم نامه همکاری فی مابین به امظاء طرفین رسید.

 در این نشست محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه دغدغه کتاب و کتابخوانی بین خانواده ها موضوع جدیدی نیست گفت : باید تلاش کنیم تا کتاب و کتابخوانی در بین خانواده ها و بویژه جوانان و نوجوانان  بصورت یک فرهنگ نهادینه شود .

وی همچنین با اشاره به اینکه آسیب های فرهنگی وارده به خانواده ها بیشتر از آسیب های اقتصادی است افزود: دو سازمان می توانند بر اساس این تفاهم نامه، در جهت ارتقاء سطح مطالعه و بهره مندی از ظرفیتها و توانمندیهای مشترک در موضوع کتاب و کتابخوانی ( فضاهای اداری و آموزشی و حمایتهای مادی و معنوی ) و همچنین برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی مشترک در زمینه کتاب و کتابخوانی همکاری گسترده تری داشته باشند.

در ادامه ، محمدپور مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با قدردانی از مجموعه کمیته امداد به جهت تلاش گسترده در زمینه های مختلف خدمت رسانی بویژه ارتقاء سطح فرهنگی خانواده ها گفت : مردم گیلان سبقه ی فرهنگی بالایی دارند اما متاسفانه از پیشرفت تکنولوژی در راستای غنی تر سازی این فرهنگ اصیل و ناب بهره کافی برده نشده است.

وی از برگزاری جشن روز کودک در تاریخ 15 مهرماه سالجاری در رشت خبر داد و تاکید کرد : خانواده های تحت حمایت کمیته امداد با حضور در این جشن می توانند زمینه های مناسب تری را برای مطالعه کتاب و بهره مندی از کتابخانه ها برای کودکان خود فراهم سازند و در این خصوص استفاده از ظرفیتهای دو دستگاه می تواند بر تحقق هر چه بهتر این امر مؤثر واقع شود.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه هزار نفر از مددجویان این نهاد با صدور کارت عضویت رهپویان ولایت از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان از کتابخانه های استان بصورت رایگان بهره مند می شوند.

                                         

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *