استان 15 مهر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اعطای تسهیلات از طریق قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به واحدهای صنعتی

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : طبیعت و محیط زیست ، موهبتی خداوندی است و آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی اثر می گذارد و پی آمدهای زیان باری را در بر خواهد داشت .

وی در ادامه گفت : شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از حامیان محیط زیست است و این جزئی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران می باشد .

در همین راستا طهمورث لاهوتی اشکوری از طرح اعطای تسهیلات از طریق ماده (14) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خبر داد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان به نقل از معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : برابر ماده (14) قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی،‌ به‌منظور ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از تجهیزات، مجموعه‌ها و فرآیندها با مصرف انرژی و آلودگی زیست محیطی کمتر، از محل منابع مالی ماده (73) این قانون و نیز اعتبارات پیش‌بینی شده در لوایح بودجه سنواتی، مشوق‌های مالی در نظر گرفته شده و آیین‌نامه اجرایی این ماده توسط وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو تهیه و به تصویب هیات وزیران رسیده است.

.وی ادامه داد: از آنجایی که اصلاح الگوی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی ضروری به‌نظر می‌رسد بر همین اساس جلسه‌ای در قالب یک کارگروه ، مرکب از نمایندگان تام‌الاختیار وزارت نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون اجرایی رییس جمهور، رییس حفاظت محیط زیست، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برگزار شد و مقرر گردید واحدهای صنعتی که فرآیند تولید و محصول تولید شده آنها نیاز به اصلاح الگوی مصرف انرژی داشته باشند مشمول اعطای تسهیلات ماده مربوطه شوند. اعتبار این ماده در سال جاری 400 میلیارد ریال است.

وی در ادامه بیان داشت : واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی گیلان می بایست در قدم اول پرسشنامه‌های اطلاعاتی را تکمیل نموده و سپس به سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) ارسال ‌نمایند. پرسشنامه‌ها در کمیته فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید به کارگروه صدرالذکر جهت تصویب طرح پیشنهادی و تعیین میزان تسهیلات اعطایی ارسال می‌گردد. .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *