اجتماعی 25 مهر 1394 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مهرداد پازوکی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل منصوب شد

به گزارش آفتاب شمال :  امیر محمدپور در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات ارزنده صورت گرفته در حوزه کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت: علیرغم تلاشهایی که در این حوزه و در زمینه رشد شاخصهای مطالعه صورت پذیرفته، شهرستان سیاهکل نیازمند تحول در عرصه کتابخوانی است و همدلی میان مسئولین شهرستان و توجه به این نهاد فرهنگی می تواند زمینه های رشد و شکوفایی در این عرصه را بیش از پیش فراهم کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با قدردانی از زحمات و تلاشهای عطاالله عطایی در طول مدت21سال حضور در این شهرستان، فروتنی، متانت در گفتار و روحیه فرهنگی وی را مثال زدنی توصیف کرد. وی همچنین گفت، قطعا از وجود و ظرفیت ایشان در سایر حوزه ها استفاده خواهیم کرد و از نظرات سازنده وی بهره خواهیم برد.
فرماندار شهرستان سیاهکل نیز در این آیین معارفه، ضمن تشکر از اقدامات و تلاشهای ارزشمند عطاالله عطایی در دوره مسئولیت کتابخانه های عمومی شهرستان، برای وی آرزوی موفقیت کرد.
رحیم حیدری همچنین با استقبال از سپردن سکان هدایت کتابخانه های عمومی این شهرستان بدست یکی از نیروهای فعال این مجموعه، تجربه و تخصص وی در این حوزه و بکارگیری آن را در پیشبرد امور بسیار موثر ارزیابی و برای مهرداد پازوکی در این سمت آرزوی موفقیت کرد. وی استفاده از ظرفیت نیروی جوانی، تجربه و اخلاق مداری را سرمایه اصلی در رسیدن به اهداف بلند فرهنگی برشمرد.
فرماندار سیاهکل یکی از موثرترین و کارآمدترین راههای ترویج فرهنگ مطالعه در روستاهای شهرستان را راه اندازی کتابخانه های روستایی و سیار دانست و گفت: امیدواریم با حضور رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و تعامل بیشتر با مسئولین و مردم و خلاقیت بیشتر در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه شاهد شکوفایی امر کتابخوانی و توسعه کتابخانه های عمومی در این شهرستان باشیم.
در پایان این جلسه طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، مهرداد پازوکی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل معارفه و از تلاشهای عطاالله عطایی پیرکوهی در مدت حضور در این شهرستان قدردانی شد.
جلسه شورای اداری با حضور کتابداران شهرستان سیاهکل
گفتنی است پس از این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در جلسه شورای اداری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل با حضور کتابداران این شهرستان و مسئولین ستادی این اداره کل حضور یافت و در سخنانی بر لزوم همدلی میان مجموعه در رسیدن به اهداف تعیین شده در حوزه رشد و گسترش فرهنگ مطالعه تاکید کرد.
امیر محمدپور کتابداران را مهمترین بخش از چرخه مهم توسعه کتابخوانی دانست و با اشاره به رویکرد دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی در توجه به این قشر زحمتکش، توجه به نیازهای ایشان را یکی از مهمترین دغدغه های مسئولین این مجموعه ارزیابی کرد. وی همچنین روز آمد بودن اطلاعات و سواد علمی کتابداران را در توانمندی آنها موثر دانست و آن را از لازمه های توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها عنوان کرد.
محمدپور در این جلسه همچنین ضمن تشکر از تلاشهای عطاالله عطایی پیرکوهی، رئیس پیشین اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان دستاوردهای حاصل شده در دوره مدیریت وی را ارزشمند و در جهت نیل به چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی ارزیابی کرد. وی همچنین توجه به مسائل و مشکلات کتابداران، اعضای کتابخانه های عمومی و کتابخانه ها و نیز تعامل سازنده با مسئولین شهرستان و خلاقیت در امور را انتظارات خود از سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سیاهکل دانست. محمدپور پس از این جلسه از کتابخانه عمومی شهید مفتح سیاهکل بازدید کرد.
دیدار با امام جمعه شهرستان سیاهکل
امیر محمدپور همچنین در سفر به شهرستان سیاهکل ضمن حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان با حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل دیدار کرد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار ضمن اذعان به نیاز مجموعه کتابخانه های عمومی به حمایت های معنوی ائمه جمعه، در خصوص استفاده از ظرفیت تریبون نماز جمعه برای جذب خیرین و نیز حمایت ایشان از کتابخانه های عمومی مطالبی بیان داشت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سال جاری و در حوزه کتابخانه های عمومی، انجام اقدامات ترویجی در این حوزه را رویکرد اصلی این نهاد در سال جاری عنوان کرد و برگزاری دوره های آموزشی کتابداران، نشستهای ملی کتاب خوان و نیز نقدهای ملی کتاب را از جمله این برنامه ها در استان دانست.
وی همچنین امضای تفاهم نامه های همکاری با دستگاههای اجرایی و نهاد های فرهنگی در استان را نیز یکی دیگر از اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان در جهت گسترش و کیفی سازی فعالیتها در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه دانست.
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شکسته دل امام جمعه شهرستان سیاهکل نیز با مثبت دانستن اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه با ابراز امیدواری نسبت به اثرات مثبت این اقدامات بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید و از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پیگیری و حل مشکلات کتابخانه ها، کتابداران و اعضای کتابخانه های عمومی قدردانی کرد.
امام جمعه سیاهکل فعالیت در مسیر توسعه کتاب خوانی و تعالی کتاب را امری مقدس و از تاکیدات ائمه معصومین(ع) و رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
گفتنی است شهرستان سیاهکل دارای چهار باب کتابخانه عمومی با زیربنای1100متر مربع ونیز 1100نفر عضو فعال می باشد.
بازدید از کتابخانه های عمومی شهر لاهیجان و دیدار با کتابداران
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین با حضور در شهرستان لاهیجان از دو کتابخانه عمومی شهید باهنر و مرحوم فیض این شهرستان نیز بازدید و با کتابداران این کتابخانه های عمومی دیدار و گفتگو کرد.
امیر محمدپور در این دیدارها ضمن شنیدن صحبتهای کتابداران از نزدیک در جریان مشکلات ایشان قرار گرفت. وی همچنین از پروژه توسعه کتابخانه عمومی  شهید باهنر لاهیجان نیز بازدید کرد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *