اجتماعی 06 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان در باکو

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، دکتر نجفی در نشست هماهنگی این نمایشگاه افزود : توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران  با محوریت استان گیلان در اولین نمایشگاه تخصصی آب و برق، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی ، نفت، گاز و پتروشیمی،  با عنوان ایران پروژه  بیست و ششم  تا بیست وهشتم آبان ماه در باکو برگزار می شود.

استاندار گیلان افزود : سازمان توسعه‌ی تجارت باتوجه به حضور استان گیلان که در گذشته حضوری قوی در این بخش داشته است از برگزاریهای این نمایشگاه بسیار استقبال کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ارتباطات جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران پس از استقرار دولت تدبیر و امید را بسیار نزدیک و مثبت ارزیابی و تصریح کرد : کشور آذربایجان و بویژه باکو برای گسترش روابط اقتصادی استان گیلان بسیار حائز اهمیت است و برگزاری این نمایشگاه با محوریت گیلان در شهر باکو گامی مثبت در جهت گسترش روابط و مناسبات خواهد بود.

استاندار گیلان  همچنین با اشاره به اجلاس موسوم به آستارا – آستارا  در ماه گذشته گفت : بر اساس ،امضاء سند توافقنامه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان که روسای کمیسیون مشترک دو کشور هستند مقرر شد تا طرف آذری، هشت کیلومتر راه آهن را تا نقطه صفر مرزی ادامه دهد و طرف ایرانی نیز در قالب این توافقنامه، تا دو کیلومتر خط راه آهن را ادامه خواهد داد تا این خط ریلی در نهایت به پایانه ای که در آستارا ایران ساخته میشود متصل شود.

وی گفت :با اتصال این راه آهن وچندبرابر شدن تبادلات تجاری دو کشور از طریق استان گیلان بر اهمیت توسعه روابط گیلان با جمهوری آذربایجان افزوده میشود.

وی گفت در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در خصوص احیای گردشگری دریا محورتقویت گردشگری سلامت و بهره گیری از ظرفیت بنادر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کنار اتصال خط ریلی با مقامات جمهوری آذربایجان مذاکره خواهد شد.   

وی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در دوران پسا تحریم با اهمیت عنوان و خاطر نشان کرد : امیدواریم بخش خصوصی گیلان در این نمایشگاه حضور گسترده داشته باشد چرا که انتقال دستاوردها و پتانسیل‌های کشور از طریق نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد و این اهمیت نقش بسیار موثری در شناخت محصولات دارد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *