استان 18 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بهبود فضای اشتغال در استان گیلان

به گزارش پایگاه خبری آفتاب شمال :استاندار گیلان عصر شنبه در پنجمین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به گزارش های مرکز آمار و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش بیکاری و بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: پیشرفت های حاصل شده در 2 سال گذشته قابل اعتنا بوده است.

دکتر محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه نگرش مجموعه بانک ملی استان در 3 بخش نگاه درون بانکی،سرمایه گذاری و توسعه اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی قابل ستودنی است افزود : علیرغم فشارهای بانکی که ناشی از معوقات سالهای گذشته در پرداخت تسهیلات است همکاری بانک ها مثبت ارزیابی می شود.

وی به اختصاص مبلغ 30 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات ضروری مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: به رغم همکاری بانک ها بخشی از این تسهیلات که رقم های ناچیزی را شامل می شود هنوز به صورت کامل به همه ی متقاضیان پرداخت نشده که خواستار تسریع در عملیات پرداخت هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در سال جاری  حدود 800 میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان در بخش دولتی برای بحث عمرانی تعریف می شود گفت: قطعاً مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب این سفر برای بخش های سرمایه گذاری غیردولتی محقق خواهد شد که نیازمند توجه ویژه بانک ها به بخش خصوصی است.

وی بر ضرورت تقویت بخش تعاون در استان تأکید کرد و افزود: با توجه به اعلام رضایت مسئولان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از اقدامات صورت گرفته در گیلان باید رشد و توسعه در بخش اشتغال و تعاون را افزایش دهیم.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه فرصت های شغلی فراوانی در بخش های دولتی،غیردولتی و بانک های دولتی و خصوصی استان ایجاد شده که در سامانه رصد وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به ثبت نرسیده است گفت: سهم استان گیلان در اشتغال ایجاد شده بعد از احصای این آمارها قطعاً افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این آمارها به معنی حل کامل مشکلات مردم و بیکاری نیست افزود: تمام توجهات ما بر روی افزایش فرصت های سرمایه گذاری و بهبود کسب و کار است و امیدواریم با این فرصت های ایجاد شده بتوانیم دل مردم استان را در خصوص کاهش بیکاری شاد کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به گزارش های مرکز آمار و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش بیکاری و بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: پیشرفت های حاصل شده در 2 سال گذشته قابل اعتنا بوده است.

وی با بیان اینکه تشکیک در آمار رسمی ، فضای دلسرد کننده ای برای اشتغالزایی فراهم می کند گفت: با زیر سوال بردن مراجع رسمی ، دروغگویی و عدم اعتماد مردم به مراکز تصمیم گیری افزایش می یابد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه رسانه های استان باتوجه به حساسیت ما در بخش سرمایه گذاری در جهت رونق این حوزه در تلاش هستند افزود: بعضی از سایت ها در خصوص نگرانی سرمایه گذار منطقه حیران در بخش سرمایه گذاری تله کابین و سورتمه این منطقه پرداختند که در تماس تلفنی با این سرمایه گذار وی اعلام کرد که با قوت در جهت تسریع در بهره برداری آن اقدام خواهیم کرد.

غلامعلی جعفرزاده از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در کارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی،گیلان رتبه اول را در بهبود فضای کسب و کار بدست آورده است گفت: کسب این موفقیت برای مردم گیلان بسیار حائز اهمیت است و با این رتبه که حاصل تلاش مدیریت ارشد استان است اعتماد سرمایه گذار برای ورود به استان افزایش می یابد.

وی گفت : زمانیکه آمارهای این استان در این زمینه منفی بود عده ای مدام به آن تکیه میکردند اما هم اکنون که این آمارها بهبود یافته آن را زیر سئوال می برند که این مسئله ناامنی سرمایه گذاری را موجب میشود.

در این نشست همچنین حسن تأمینی از نمایندگان رشت و نیز محمدمهدی رهبری املشی نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در خصوص استمهال معوقات بانکی برای کارآفرینان و تأثیر مثبت برگزاری این جلسات در افزایش ایجاد اشتغال مطالبی را بیان کردند.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *