استان 18 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شهردار رشت : مناسب سازي محيط شهري براي جانبازان و توان يابان از اولويت هاي شهرداري است

 به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، سروش كارشناس مسئول مناسب سازي  محيط شهري بهزيستي استان گيلان در مورد مناسب سازي مسيرهاي پياده راه در بافت مركزي شهر براي معلولين اظهار داشت : با تشكيل كميته پيگيري مصوبات در استانداري ، پيگيري و اجراي بعضي از موارد مصوبات برعهده شهرداري مي باشد  ، اميدواريم كه موارد استانداردها و حساسيت هاي لازم در اين زمينه توسط شهرداري اعلام شود تا با تهيه بسته فرهنگي و اطلاع رساني از طريق صدا و سيما و سراي محلات به شهروندان اطلاع رساني كامل انجام شود.

  در ادامه اين نشست دكتر شجاعي مدير پروژه طرح پياده راه بيان نمود : در خصوص مسايل مربوط به معلولين و جانبازان ، سعي شده تمامي استانداردهاي لازم در اين زمينه در بافت مركزي شهر رعايت شود ، در سال قبل هم سطح سازي توسط بعضي از نهادها  از جمله اداره مخابرات و اداره گاز به واسطه ايجاد شيار هايي در سطح پياده راه ها  رعايت نميشد كه در حال حاضر به وجود شيب ها در مسير تردد معلولين و افرادي كه نا تواني جسمي دارند و بهسازي مسير توجه شده است.

 در ادامه مهندس نوروزي معاون معماري و شهر سازي شهرداري رشت گفت : بايد اجراي پياده رو هاي سطح شهر كه در مناطق مختلف انجام مي پذيرد به جهت مناسب سازي محيط شهري ، با نظارت يك كارشناس مناسب سازي محيط شهري انجام پذيرد . در اجراي  دو پروژه پياده راه بافت مركزي شهر سعي شده كه تمامي استانداردها در خصوص تسهيل در عبور و مرور معلولين و افراد كم توان در نظر گرفته شود.
 
 
 

در ادامه دكتر ثابت قدم شهردار رشت با تاكيد بر اينكه طرح حاضر مي بايست به سمت حوزه معماري و شهر سازي سوق داده شود تصريح كرد : بايد در طي اجراي پروژه پياده رو سازي در بافت مركزي شهر، برداشت مكاني و تصويري و بازديد هاي مستمر صورت پذيرد تا در صورت نياز به اصلاحات هندسي طرح حاضر ، مشكلات مرتفع گردد .
 
 
 

وي افزود : مناسب سازي محيطي براي جانبازان و توان يابان از اولويت هاي ماست و مجموعه شهرداري تمامي تلاش خود را مي كند  تا استانداردهاي لازم را شناسايي كرده و در اجراي طرح ، مدنظر قرار دهد .

همچنين در پايان جمشيد پور معاون حمل و نقل ترافيك بيان نمود : در كميته مناسب سازي استان همه پل هاي عابر ، براي آسايش جانبازان به آسانسور مجهز هستند و در خطوطي ويژه اي كه طراحي شده ارتفاع كف اتوبوس ها  تا سكو ها دريك سطح لحاظ شده است .همچنين در حال حاضر مشاورين معين ، گذرگاه عابرين پياده را براي عبور معلولين بررسي مي كنند تا در صورت وجود مشكل،  برطرف شود . همچنين درصد ديم  تا خودروها ي برقي را كه مختص معلولين است ، فراهم نماييم.

 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *