اجتماعی 26 آبان 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ناجا؛ افزایش آمار مزاحمتهای خیابانی را رد کرد

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، سردار سرتیپ دوم سعید منتظرالمهدی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وضع نامناسب خانواده ها و تربیت نادرست فرزندان عامل اصلی ظهور و بروز ناهنجاریهای اجتماعی است.

وی گفت: برخورد نیروی انتظامی با ناهنجاریها ابتدا اقناعی، ‌تشویقی و ترغیبی است و با اصرار به هنجارشکنی تبدیل به برخورد سلبی و قاطعانه با هنجارشکنان می شود.

وی گفت: هنجارشکنان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی می شوند و با برنامه ریزیهایی که انجام شده است از این پس برخورد مناسبتری با ناهنجاری کشف حجاب و بدحجابی خواهد شد.

حمیدرضا بابامرادی کارشناس فرهنگی نیز در این برنامه افزود: اگر دستگاههای امنیتی و قضائی با ناهنجاریها برخورد نکنند آنها گسترش می یابند.

وی گفت: باید با ناهنجاریهای اجتماعی برخورد جدی شود.

بابامرادی با بیان اینکه مزاحمتهای خیابانی به دلیل تربیت خانوادگی است اضافه کرد: خانواده ها باید عزت نفس را در فرزندان خود ایجاد کنند.

وی افزود: فرزندان به رفتار پدر و مادر نگاه می کنند نه آنچه که پدر و مادر می خواهند فرزندان آنگونه باشند.

بابامرادی گفت: نیروی انتظامی افزون بر نهادی امنیتی باید تبدیل به نهادی اجتماعی نیز بشود. اگر مسائل اجتماعی را جدی نگیریم افراد بسیاری قربانی رفتار ناهنجار تعداد کمی خواهند شد.

حسین ذبحی مشاور قضائی دادستان کل کشور نیز در این برنامه گفت: بر اساس قانون، با جرمی که ضابطان قضائی آنرا گزارش دهند برخورد جدی می شود.

وی افزود: بر اساس ماده 638 و 619 قانون مجازات اسلامی ، مزاحمتهای خیابانی جرم است و قوه قضائیه با آن برخورد می کند. ( صدا و سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *