استان 01 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان : گیلان آمادگی انتقال تجربیات بخش کشاورزی به لنکران آذربایجان را دارد

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : دکتر محمدعلی نجفی در این دیدار  که پیش از ورود به آستارا برگزار شد با اشاره به اشتراکات استانهای لنکران وگیلان در بخش کشاورزی گفت : انجام همکاری در این زمینه فرصت مناسب برای تعمیق ارتباطات دو استان است

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد چای کشور در گیلان تولید می شود گفت : با توجه به اینکه به تازگی در منطقه لنکران کشت چای شروع شده است گیلان این آمادگی را برای انتقال تجربیات دارد.

دکتر نجفی خاطرنشان کرد : همکاری های آموزشی و پژوهشی و ترویج کشاورزی در بخش های پرورش مرکبات ،کیوی و برنج هم  میتواند انجام پذیرد.

استاندار گیلان افزود : در بخش گردشگری نیز این پتانسیل وجود دارد تا دو استان با یکدیگر همکاری کنند.

طالع قره شف استاندار لنکران هم در این دیدار با استقبال از فرصت بهره مندی از تجربیات گیلان در بخش کشاورزی گفت : این همکاری ها برای افزایش تولیدات محصولات چای و برنج که به تازگی کشت آن را شروع کرده ایم بسیار راهگشا است.

گفتنی است در این دیدار مقررشد فرمانداران آستارای دو استان در خصوص تقویت همکاری ها و رفع موانع بایکدیگر رایزنی داشته باشند.

گفتنی است در سفر دکتر نجفی به جمهوری آذربایجان روز سه شنبه نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، انرژی و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان گیلان گشایش یافت.

علاوه بر افتتاح این نمایشگاه، دیدار با وزای صنعت و اقتصاد ،راه وترابری و حوادث غیرمترقبه و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و جمعی از سرمایه گذاران از برنامه های سفر به باکو بود.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *