سیاسی 16 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام؛ امروز وین

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه ایران و رئیس ستاد پیگیری برجام ریاست هیات ایران در این نشست را برعهده دارد.

اولین نشست این کمیسیون 27 مهر ماه در وین برگزار شد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر خارجه ایران و رئیس ستاد پیگیری برجام و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه عصر دیروز یکشنبه با هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین هیأت چینی دیدار کردند.

دور جدید نشست‌های کمیسیون مشترک برجام در سطح کارشناسی و به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان نیز از روز پنجشنبه آغاز و طی روزهای گذشته در وین ادامه داشت.

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزرات امور خارجه ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما گفت که پیش نویس قطعنامه 1+5 درباره مسئله” پی‌ام ‌دی” در کمیسیون مشترک امروز دوشنبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بعیدی نژاد درباره نشست امروز در وین گفت: امیدواریم تصمیماتی که برای اجرایی شدن برجام نیاز است اتخاذ شود و جلسه کمیسیون مشترک بتواند ماحصل مباحث کارشناسی را در جلسه خود تصویب کند.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا پیش نویس قطعنامه 1+5 یکی از موضوعات این نشست خواهد بود, گفت: قطعا یکی از موضوعاتی که مورد توجه ایران و تمام کشورهای عضو 1+5 است پیش نویس قطعنامه‌ای است که قرار است شورای حکام در روز 15 دسامبر در ارتباط با مختومه شدن بحث «پی‌ام‌دی» تصویب کند.

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از مسائل مطرح در کمیسیون مشترک خواهد بود, تا بتوانیم به یک پیش نویس واحد برسیم، گفت: اما در جلسه کمیسیون مشترک موضوعات مختلفی مطرح است که بیشتر به جنبه‌های اجرایی شدن برجام اشاره دارد و همین موضوعاتی است که الان در سطح کارشناسی هم دارد بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران از متن پیش نویس قطعنامه 1+5 که در نشست 14 دسامبر ارائه می‌شود, اطلاع خواهد داشت,گفت: بله قطعا پیش نویسی که توسط کشورهای 1+5 تهیه خواهد شد با مشورت و گفتگوی مستقیم با ایران خواهد بود و امیدواریم آن متنی که آماده می‌شود متنی باشد که بتواند ما را به اجرای برجام نزدیک کند که در واقع بعنوان پیش نیار باید بحث «پی‌ام‌دی» را کلا در آژانس مختومه اعلام کند.خبرگزاری صدا وسیما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *