ورزشی 16 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

فاینال گرندپری؛ طلا بر گردن هوگوپوش المپیکی ایران

به گزارش پایگاه آفتاب شمال : به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سجاد مردانی نایب قهرمان رقابتهای جهانی 2013 ، در راند اول مبازره فینال یک بر صفر از ام بار اندیایه فرانسوی پیش بود، در راند دوم پس از ضربه خطای حریف که با ارنج به صورت او زد، برنده مبارزه با نتیجه 2 بر صفر معرفی شد.

وی که با 80 امتیاز پایان خوشی در سال 2015 داشت و تا رنکینگ چهارم وزن 80+ کیلوگرم بالا آمد. برای رسیدن به فینال این مسابقات در نخستین رقابت با شکست رادیک ایساو از جمهوری آذربایجان (قهرمان جهان 2015، قهرمان اروپا 2014 و قهرمان بازیهای اروپایی 2015 ) در 3 راند و نتیجه یک بر صفر راهی نیمه نهایی شد.

مردانی در این مرحله به مصاف جسور بایکازوف از ازبکستان رفت و با شکست نماینده ازبک ها که ، فینالیست شد.

این تکواندوکار ازبکی که سابقه باخت به هوگوپوشان ایران را نداشت، در جایگاه دوم رنکینگ المپیکی وزن چهارم قرار دارد، عنوان نایب قهرمانی جهان 2015، مدال نقره و طلا آسیا در سال 2012 و 2014، قهرمانی بازیهای آسیایی 2014، دو مدال نقره و یک برنز در گرندپری 2014 نیز در کارنامه وی است.

تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم ایران که از مدت ها قبل با آسیب دیدگی های کهنه دست و پنجه نرم می کرد، در این رقابتها ضمن کسب تنها مدال طلای کشورمان، سهمیه المپیک ریودوژانیرو برزیل را نیز کسب کرد.

بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در وزن 68- کیلوگرم در نخستین رقابت نتیجه را به هوگوپوش کره جنوبی واگذار کرد و از گردونه رقابت ها کنار رفت.

مسابقات فینال جایزه بزرگ  G8 بود و به نفر نخست هر وزن 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ به منظور کسب سهمیه ریو 2016 تعلق گرفت. در این رقابتها 8 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجوز حضور داشتند و این مسابقات آخرین رویدادی بود که امتیاز آن برای رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه شد و با پایان این رقابتها، نفرات اول تا ششم سهمیه المپیک ریودوژانیرو 2016 را بدست آوردند. تیم ملی تکواندوی کشورمان در 3 وزن 58-، 80- و 80+ کیلوگرم با تلاش فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سهمیه المپیک را کسب کرد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *