استان 18 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور 15 شرکت معتبر خارجی در شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در تهران

به گزارش آفتاب شمال :  رئیس پارک علم و فناوری گیلان در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار در جمع خبرنگاران اظهار داشت : براساس برنامه وزارت کشور چندسالی مسئولیت برگزاری کل نمایشگاه ها و مراکز رشد به فناوری گیلان سپرده شده است و افزود : اساس حضور در این نمایشگاه بحث کیفی و علمی دستاوردها می باشد که بدین منظور  سامانه ثبت فن آوری با معیار TRL  توسط کارشناسان گیلانی طراحی شده است .
دکتر متقی طلب با اشاره به اینکه در این سامانه سطح آمادگی فناوری تست و امتیاز بندی می شود ، عنوان کرد سطوح آمادگی فناوری در سه مرحله ایده ، محصول و محصول فناوری  مشخص میگردد .
این مقام مسئول گفت : بالغ بر 3 هزار طرح از وزارت علوم در این سامانه به ثبت رسید که از این تعداد 400 طرح رد و بیش از 2 هزار و 538 طرح پذیرفته است و افزود  از این تعداد  65 طرح از گیلان میباشد که  تعداد 37 طرح گیلان امتیاز 6 به بالا را کسب کرده اند .
دکتر متقی طلب همچنین تصریح کرد 250 داور برای طرح ها و پروژه های فناوری برای نخستین بار در کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و کار ارزیابی طرحها را برعهده می گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از حضور معاون اول ریاست جمهوری در روز اختتامیه خبر داد و افزود رو نمایی از طرحهایی که در چرخه اقتصادی قرار گرفته اند در روز اختتامیه انجام خواهد گفت .
وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار 15 شرکت معتبر خارجی از جمله کشورهای پرتغال ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا و …………. دراین نمایشگاه حضور خواهندداشت از انعقاد تعدادی قرارداد خبر داد .

دکتر متقی طلب تعامل سایر سازمانها را مطلوب اعلام نمود و گفت امسال هم جهاد کشاورزی شرکت خواهند کرد و حداقل 7 قرارداد در حوزه کشاورزی خواهیم داشت .

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *