سیاسی 25 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال ظريف از قطعنامه شوراي حکام آژانس

وزير امور خارجه کشورمان از صدور قطعنامه جديد شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي که با خاتمه دادن به بررسي موضوعات باقيمانده گذشته (موسوم به پي ام دي)، فصل نويني را در رابطه با پرونده هسته اي ايران و همکاري هاي کشورمان با آژانس مي گشايد، استقبال کرد.

به گزارش آفتاب شمال به نقل از خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اداره کل ديپلماسي رسانه‌اي وزارت امور خارجه، دکتر ظريف اظهار داشت: سرانجام شوراي حکام پس از 12 سال، با اذعان به تکميل نقشه راه بين ايران و آژانس، بسته شدن پرونده موسوم به پي ام دي را با استفاده از عبارت صريح close consideration در بند 9 قطعنامه خود اعلام کرد.

دکتر ظريف افزود: اين قطعنامه بسيار فراتر از بستن موضوع موسوم به پي ام دي رفته و رسماً 12 قطعنامه پيشين شوراي حکام در خصوص برنامه هسته اي ايران را که حاوي اتهامات و محدوديت هاي جدي براي برنامه هسته اي کشور بود لغو کرده است.

وي اضافه کرد : همچنين شورا دستورکار ناظر به اقدامات گذشته را رسماً خاتمه داده و دستور کار جديدي تحت عنوان “اجراي برجام” که نگاه به آينده دارد، براي مدت مشخصي ايجاد کرده است. وزير امور خارجه تاکيد کرد: بر اساس اين قطعنامه مي توان به صراحت گفت موضوع جعلي ابعاد به اصطلاح نظامي برنامه هسته اي ايران، موسوم به پي ام دي، به تاريخ پيوسته است. اکنون بر اساس نص صريح گزارش اخير آقاي آمانو، با همه نقاط ضعف آن، عدم انحراف مواد هسته اي به سوي فعاليت هاي غير صلح آميز رسماً تأئيد و در نتيجه نداشتن هرگونه تخلف ايران در هيچ بازه زماني از معاهده اشاعه (ان پي تي) احراز شده و ماهيت منحصراً صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران يک بار ديگر به اثبات رسيده است.

وي افزود : جمهوري اسلامي ايران با تاکيد مجدد بر سياست هميشگي خود در زمينه حرمت سلاح هاي کشتار جمعي و پايبندي به مفاد معاهده عدم اشاعه (ان پي تي) براي اجراي کامل و با حسن نيت تعهدات خود در برجام، به شرط پايبندي کامل طرف هاي 1+5 به تعهدات متقابل خود، اعلام آمادگي مي کند.خبرگزاري صدا و سيما

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *