استان 30 آذر 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار شهرداري رشت مديران پارك علم و فناوري و نمايندگان مراكز علمي كشورهاي اسلامي

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، در اين ضيافت كه شب گذشته با حضور دكتر ثابت قدم شهردار رشت ، نيكومنش رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر رشت ، قديمي مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري رشت ، دكتر متقي طلب رئيس پارك علم و فناوري استان گيلان و نمايندگان مراكز علمي كشورهاي اسلامي  از كشور هاي پاكستان ، نيجريه ، سوريه ، مصر ، اندونزي ، سودان ، عراق ، بنگلادش ، هند و ايران برگزار شد ابتدا دكتر متقي طلب رئيس پارك علم و فن آوري استان گيلان ضمن ابراز خوشحالي از بودن در كنار همكاران و نمايندگان مراكز علمي كشورهاي اسلامي گفت: به نمايندگي از همه دوستان و همكاران بابت ايجاد اين گردهمايي ارزشمند  با چهره هاي كليدي كه مي تواند منجر به بحث هاي جالب و كليدي شود تشكر مي كنم.

وي افزود: همه ما به دليل فعاليت در شبكه هاي علم وتكنولوژي به اهميت و منافع همكاري هاي مشترك واقفيم و امروز با پيوند نيروها به شكل گيري يك چشم انداز اقتصادي بر اساس علم و تكنولوژي كمك مي كنيم.
 
 
وي در پايان سخنراني خود از شهردار رشت دكتر ثابت قدم بابت ميزباني اين ضيافت و حضور سايرين تشكر كرد .

در ادامه اين مراسم دكتر ثابت قدم نيز با اشاره به دست آورد هاي چنين نشست هايي اذعان داشت : از اين كه در بين نمايندگان كشورهايي هستيم كه مشتركات زيادي با هم داريم خوشحالم ؛ كشورهايي كه به دليل اشتراكات و قابليت تفاهم حداكثر نتيجه را به ارمغان مي آورند و ما اميدواريم در زمينه فن آوري و IT بتوانيم از اين ظرفيت ها به خوبي استفاده كنيم و روابط هوشمندي داشته باشيم.
 
 
وي ادامه داد: شهرداري رشت و اعضاي شوراي اين شهر آمادگي دارند تا با كمك پارك علم و فناوري در قالب پروتكل هاي مشترك و تفاهمات ، حداكثر مشاركت را با اين كشورها و شهرهاي آن ها داشته باشد.

شهردار رشت با بيان اينكه در راستاي هوشمند سازي و به كار گيري سيستم هاي مرتبط در شهر رشت در كنار شهرهاي بزرگ كشور اقدامات خوبي را آغاز كرده ايم افزود : اين اقدامات در حوزه شهرسازي و حمل و نقل و همچنين ارتباطات اجتماعي و اقتصادي بين مردم و مديريت شهري بوده تا شهروندان با هزينه كمتر ، زمان كمتر و با امكان سود آوري بيشتر به اهدافشان برسند.

وي افزود: اين موارد در راستاي انسان محوري است كه از دهه ۷۰ ميلادي به بعد سرلوحه توسعه كشورهاي مختلف قرار گرفته است  و رشد انساني مبتني بر سلامت نسبت به استفاده از ماشين آلات در اولويت مديران قرار گرفته تا شهري سالم در مسير توسعه پايدار داشته باشيم.
 
 
دكتر ثابت قدم با بيان اين كه كشورهايي مانند ايران به واسطه بحران هاي منطقه اي و جهاني ، طبيعي و يا انساني دچار عقب افتادگي هايي در تاريخ شده اند اظهار داشت: اين كشورها براي توسعه يافتگي حداكثري نيازمند مسيرهاي مناسبتري هستند تا در زمان كوتاهتر به مطلوبيت و برتري اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دست يابند.

وي افزود:اتحاد كشورهاي از اين جنس، تسريع به كارگيري ايده هاي خلاقانه ، توليد و اجراي آن ها مي تواند ما را به چشم انداز ترسيم شده برساند.
 
 
شهردار رشت ايجاد منافع از طريق ارتباطات را براي ارتقاي سطح زندگي شهروندي با اهميت خواند و گفت: اميد است با هم افزايي و تعامل ، براي ايجاد اين منافع كمك كنيم تا بتوانيم شرايط بهتري را ايجاد كنيم.

 وي تاكيد كرد: شهر رشت آمادگي مبادله دوطرفه و يا چند طرفه در اين راستا را در قالب تفاهم نامه داشته و ما آمادگي خود را اعلام مي كنيم.
 
 
 

در پايان  يكي از اعضاي نمايندگان مراكز علمي كشورهاي اسلامي از شهردار رشت و رئيس پارك علم و فناوري براي ايجاد اين گردهمايي تشكر نمود و ابراز اميدواري كرد تا با ادامه دار بودن چنين گردهمايي هايي شاهد پيشرفت و توسعه باشند.
 
تعداد بازدید:     ۴۶

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *