سیاسی 07 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دکتر لاریجانی در پاسخ به اخطار سلیمی: آمریکایی‌ها دچار تورم تصمیمات کودکانه شده اند/ در حال برنامه‌ریزی جهت پاسخ به اقدامات کنگره آمریکا هستیم

به گزارش پایگاه آفتاب شمال به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 7 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار بنده در رابطه با اصل دوم قانون اساسی بند (ج) می باشد که نفی هرگونه ستمگری و سلطه گری یا سلطه پذیری جمهوری اسلامی است. ظرف روزهای اخیر اتفاقاتی رخ داده است که قابل تأمل می باشد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز کنگره آمریکا بودجه ای کلان را جهت براندازی نرم در ایران تصویب کرده است. پیش از این اموال ایران را به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون دلار ناحق سرقت کرده اند. در همین حال بحث تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی شخصیت ها توسط آمریکا پیش کشیده شده است. موضوع محدودیت صدور روادید که نقض صریح برجام است نیز رخ داده است.

وی گفت: ما براساس اصل دوم قانون اساسی تا کنون چه اقدامی به صورت متقابل انجام داده ایم. ما باید دیپلماسی فعال تری در رابطه با اقدامات کینه توزانه آمریکا انجام دهیم.

سلیمی گفت: تذکر دوم بنده در رابطه با ماده اصل 186 آیین نامه داخلی است که دولت را ملزم می کند تا تاریخ 15 آذر بودجه را تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید. هفته آینده مجلس جلسه علنی نخواهد داشت بنابراین حدود یک ماه ارائه بودجه توسط دولت به تعویق افتاده است. پس از تشکیل سازمان برنامه و بودجه انتظار داشتیم تنظیم برنامه های مالی دولت انضباط بیشتری پیدا کند ولی متأسفانه بی انضباطی افزایش یافته است.

دکتر علی لاریجانی در پاسخ گفت: مطلبی که بیان فرمودید را پیش از این نیز نمایندگان مجلس متذکر شده بودند که تا 15 آذر دولت باید بودجه را تقدیم مجلس می کرد؛ تأخیر دولت موجب بروز مشکل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رابطه با تصمیماتی که کنگره ایالات متحده اتخاذ  می کند می توان گفت که آنها دچار انفعال از لحاظ رفتارهای دیپلماتیک شده اند و برای خروج از وضعیت پیش آمده آمریکایی ها تلاش می کنند باتصمیمات کودکانه از این وضعیت خارج شوند. یکی از تصمیماتی که کنگره آمریکا اتخاذ کرده مربوط به گذشته است که تلاش می کند دست روی اموال ایران اسلامی بگذارند.

وی در ادامه گفت: آمریکایی ها با عناوین مختلف در محاکم خود مدعی می شدند؛ کاری که آمریکایی ها انجام می دهند کار ستمکارانه ای است . اینکه اموالی از ایران را به بهانه غلطی سرقت کنند قابل پذیرش نیست و به طور قطع پاسخ اقدام خود را خواهند شنید و ما در حال برنامه ریزی در این زمینه هستیم./    
 
پایان پیام

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *