استان 09 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استاندار گیلان در اختتامیه جشنواره پژوهش و فناوری استان فرهنگ استفاده از پژوهش نهادینه شود

 به گزارش پایگاه آفتاب شمال ؛دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) افزود:خوشبختانه گیلان در بحث وحدت و همزیستی بین اهل تسنن و تشیع در کشور زبانزد است و بدون تفرقه در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را دارند.

وی در ادامه به رشد پژوهش در استان نسبت به سالهای قبل اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت پژوهش و نقش موثر مراکز دانشگاهی و علمی پژوهشی برای سومین سال پیاپی است که در مراسم تجلیل از فعالان این عرصه شرکت می کنم.

وی خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تحقیق و پژوهش در جامعه همه ما بایستی تلاش کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری گیلان با بیان اینکه فرهنگ تحقیق و پژوهش بایستی از نونهالان و فرزندانمان آغاز شود، تصریح کرد: کودکان باید از مقطع پیش دبستانی با مقوله پژوهش و از نهاد خانواده با پرسشگری آشنا شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید فضایی فراهم شود تا نوجوانان و جوانان ما از پرسشگری ترسی نداشته باشند.

وی با مهم دانستن تحقیق و پژوهش و نقش آن در پیشرفت و توسعه اظهار کرد: کشورهایی که مراحل توسعه و پیشرفت را در دنیا پشت سرمی گذارند، به اندیشه دانایی محور و در کنارش تحقیق و پژوهش توجه دارند.

استاندار گیلان افزود: پژوهش محوری ، کامل کننده اندیشه های دانایی محور است که ما را مکلف می کند به این بخش، جدی تر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه گیلان به جایگاه اصلی خود در زمینه پژوهش علم دست نیافته است، خاطر نشان کرد: به تحقیق و پژوهش در دستگاه ها بایستی توجه جدی شود و از فرصت ها بهره لازم را ببریم.

دکتر نجفی در رابطه با تخصیص سهم یک درصد اعتبارات دستگاه ها به امر پژوهش گفت: امیدواریم تا با اجرای برنامه ششم توسعه، این سهم به سه برابر افزایش یابد.

رئیس شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان گیلان با بیان اینکه نباید همه ی نگاه ما به منابع دولتی باشد، افزود: ما باید به جایی برسیم که پژوهش ما منبع تولید کننده باشد.

استاندار گیلان گفت : نباید نگاه ما در حوزه پژوهش تنها به منابع دولتی باشد بلکه باید به جایی برسیم که دانشگاه های ما منبع درآمد باشند، امروز دانشگاه های بزرگ دنیا بخش عظیمی از درآمد کشور را تامین می کنند و تولید علم همراه با تولید ثروت را در دستور کار دارند.

وی با تاکید بر اینکه کارهای مهمی از جمله تحقیق و پژوهش بایستی به اهلش واگذار شود، تصریح کرد: این مهم بایستی به افرادی که دارای توان علمی، پژوهشی هستند سپرده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به فراهم شدن زمینه های لازم برای پژوهشگران با بخش های تحقیقاتی یادآور شد: باید تعامل پژوهشگران با منابع اطلاعاتی دنیا نیز پررنگ تر شود.

در این مراسم احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان  و دبیر شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه اکنون بیش از 2 هزار نفر عضو هیئت علمی در استان هستند، خاطرنشان کرد: این افراد در موضوعات پژوهشی فعالیت می‌کنند و پژوهشگرانی که در دیگر بخش‌های خصوصی مشغول به پژوهش هستند.

در این مراسم همچنین 20 نفر از پژوهشگران برتر استان گیلان تجلیل شد.

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *