اجتماعی 22 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزير ارتباطات خبر داد: فراهم شدن زمينه حضور شرکتهاي اسلووني در ايران

به گزارش پایگاه آفتاب شمال ، محمود واعظي پس از ديدار با ازدراوکو پوچيوالشک در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور نمايندگان 46 شركت در هيات همراه وزير اقتصاد و فناوري اسلووني افزود : با طرف اسلووني توافق کرديم در حوزه فناوري هاي برتر و نوين همکاري کنيم طوريکه دانش روز بين دو طرف مبادله شود و بازار دو طرف نيز در اختيار فعالان دو کشور قرار گيرد.

وي همچنين به فعاليت 2600 شرکت خصوصي در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات اسلووني اشاره کرد و گفت : با توجه به روابط خوب سياسي ميان دو کشور ، زمينه گسترش همکاري هاي فيمابين در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات نيز فراهم است .

واعظي همچنين افزود : با توجه به برداشته شدن تحريم ها در هفته آينده فضاي جديدي براي ايران فراهم مي شود که اسلووني نيز مي تواند از شرايط استفاده کند .

ازدراوکو پوچيوالشک نيز در گفتگو با خبرنگاران پس از ديدار با واعظي گفت : خوشحال هستم که سرانجام تحريم هاي ايران لغو خواهد شد و با وجود کم شدن روابط ميان دو کشور در سالهاي اخير ، برداشته شدن تحريم ها پايه اي براي توسعه همکاريها خواهد شد .

وزير اقتصاد و فناوري اسلووني همچنين تاکيد کرد : امضاي يادداشت تفاهم انرژي و همکاريهاي اقتصادي ايران و اسلووني در جريان سفر هيات اين کشور به تهران، پايه اي براي تشکيل کميسيون مشترک همکاريهاي اقتصادي خواهد بود .

وي افزود: شرکت هاي اسلووني در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطوح جهاني هستند و علاقه مندند که در ايران توليد کنند .
اسلووني

ازدراوکو پوچيوالشک يک گام مهم در توسعه مناسبات ايران و اسلووني را افتتاح سفارت اين کشور در تهران دانست و گفت : افتتاح سفارت اسلووني در تهران در سالجاري ميلادي مي تواند در حرکت دو کشور براي گسترش همکاريها بسيار مهم باشد .( صدا . سیما )

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *