استان 28 دی 1394 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تا پايان سال آينده ۴۶ پل پياده در رشت ساخته مي‌شود

   به گزارش آفتاب شمال : مراسم افتتاح اولين پل عابر پياده مكانيزه آسانسوردار رشت با حضور دكترسيد محمد علي ثابت قدم شهردار رشت، فرامرز جمشيد پور معاونت سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري‌، دكتر رسولي رييس كميسيون حمل و نقل ترافيك شوراي اسلامي شهر رشت‌، سرهنگ شعباني فرمانده راهور شهرستان رشت و جمعي از مسوولين شهرداري رشت برگزار شد .   
 
دكتر ثابت قدم شهردار رشت در اين مراسم اظهار داشت :   ايمني رواني و جسمي در زندگي هر انساني يك اصل است‌ و  ارتقاء و كيفيت‌بخشي به اين اصل بزرگ در سه حوزه سكونت‌، فراغت و فعاليت‌ زندگي انساني از وظايف شهرداري‌ها محسوب مي شود .

وي افزود: تامين مسكن از وظايف دولتهاست اما فراغت و فعاليت براي شهروندان در حوزه شهرداري ها تعريف شده و كيفيت بخشي و ايجاد سلامت رواني و جسمي راه‌ها و معابر كه در مسير زندگي انساني است برعهده ما قرار دارد. از اين رو ساخت پل‌هاي عابر پياده مكانيزه نيز يكي از ابزارهاي رسيدن به سلامت است و بايد به حداكثر ايمني برسند تا سلامت جسمي شهروندان عليرغم تمام  گرفتاريهاي روزمره زندگي  در عبور و مرور از آنها تحت شعاع قرار نگيرد.

وي اظهار اميدواري كرد : تا پايان سال آينده كل ۴۶  پل عابر پياده كه جانمايي آن‌ها در مسيرهاي پرتردد و نامطمئن شهري مشخص شده  ساخته شود و بتوانيم امكان عبورومرورمطمئن شهروندان را توسعه و سرعت بدهيم .  
 

در ادامه فرامرز جمشيد پور معاون سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري رشت  گفت: ‌در ساخت پلهاي هوايي عابر پياده همواره انتقاداتي از سوي برخي از شهروندان وجود داشت مبني بر اينكه قابل استفاده معلولان و جانبازان نيست لذا مقرر شد اين پل‌ها براي استفاده همه اقشار مجهز به آسانسور شوند‌. در اين مدت نيز كلنگ احداث ۱۶ پل هوايي‌ مكانيزه از ۴۶ مكان شناسايي شده در فاز اول به زمين زده شد كه امروزشاهد افتتاح اولين پل مكانيزه در كلانشهر رشت هستيم و دوپل ديگر در دهه فجر با رفع معارضات شهري افتتاح خواهند شد.

وي با ارايه اماري از تصادفات عابرين پياده در استان گفت: از تعداد ۳۹ مورد تصادف فوتي عابر پياده استان ۱۶ مورد درشهر رشت  بوده كه از اين ميان نيز ۹ مورد در كمربندي ها رخ داده است. اين مساله نشان دهنده نامطمئن بودن كمربندي هاي شهر در عبور مرور عابرين پياده است و لذا با بررسي  اماري و جمع بندي شرايط موجود برنامه ريزيها ي متناسب براي رفع اين مساله  تصميم به ساخت اين پل‌ها ‌گرفتيم‌. ساخت مابقي پلهاي هوايي مكانيزه در فاز دوم اين طرح به سال اينده موكول شده و بلافاصله با رفع معارضات شهري برق و گاز و اب نسبت به ساخت انها اقدام خواهيم كرد.  
 
دكتر رسولي رييس كميسيون حمل و نقل ترافيك شوراي اسلامي شهر رشت نيز با اشاره به فراهم كردن بسترهاي ايمني در تردد عابرين پياده شهري گفت: براي شهري چون رشت كه در آن مبحث پياده محوري از سوي شهرداري محترم در حال انجام است و دنيا نيز در اين مسير قرار دارد، بايد به سمت تقويت معابر و بهبود كيفيت آن‌ها برويم تا عابرين پياده بتوانند به طور ايمن ازمسير پياده روي خود لذت ببرند‌.

وي از همه دستگاه‌هاي مرتبط كه معارضاتي در اين باره با شهرداري در ساخت پل‌ها دارند خواست تا به احترام ايجاد امنيت و ارامش مردم حداكثر تلاش خود را در رفع اين موانع داشته باشند تا ما بتوانيم با جديت تا پايان سال مشكلات پيش روي ۱۶ پل هوايي مكانيزه  رشت را برطرف كنيم .

وي گفت: اميدواريم در سالهاي آينده  با شتاب بيشتر و با همكاري همه نهادها ي زيربط ، شهري ايمن تر و با آسايش تري براي مردم فراهم كنيم.  
 
 
 

نویسنده
خبرنگار آفتاب شمال
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *